A hét első felében az Octavia RS-t érintő változásokról számoltunk be, most folytatódik az átalakulás: ezúttal az Octavia Scout került sebészkés alá.
Az immár magától értetődő optikai változások mellett nincsenek forradalmi újdonságok. A 3 centivel növelt hasmagasságú modell mindkét hajtott tengelyén részlegesen önzáró differenciálművet szimuláló elektronikus fékvezérlés segíti elő a tapadást. Az egyéb eltérések is mind egybevágnak a korábbi Scout kivitel ismérveivel, megnövelt terepszögek, ezüstszínű védőlemez-imitációk dobnak a hangulaton, de alapáras a fenéklemeznek, a fékvezetékeknek valódi mechanikus védelmet kínáló földútcsomag is. Felárat kérnek viszont az ereszkedésszabályozó rendszerért.
A fűthető kormány és ülés mellett Thermo-Flux funkció javítja a komfortérzetet, alighanem a beltéri levegő párásításával, de ez nem derül ki a leírásból.
A Scout háromféle motorral folytatja pályafutását, benzinesből a 180 lovas 1,8-as az egyetlen opció, míg a 2.0 TDI kapható 150 és 184 lóerős kivitelben is.