Állítólag december 27-én debütál az új generációs Suzuki Swift. A modellről korábban megírtuk, amit egy nyilvánosságra hozott katalógus fotói alapján meg lehetett, most viszont egy műszaki adatlapot is előástak szemfüles autóvadászok. Habár az alábbi adatok a japán specifikációjú modellre vonatkoznak, nagy vonalakban mifelénk is stimmelhetnek majd.
Ezek értelmében az autó 3840 mm hosszú lesz, azaz egy centivel rövidebb, mint a jelenleg (Európában) futó típus, ugyanakkor a helykínálat szempontjából nagyobb jelentőséggel bíró tengelytáv 2430-ról 2450 mm-re nő. A szélesség 1695 mm, mint eddig, az autó magassága 1510 helyett 1500 mm. A 42 helyett 37 literes üzemanyagtartály jó eséllyel japán specialitás.
A futómű terén nincsenek meglepetések: elöl MacPherson rugóstagokat, hátul csatolt hosszlengőkarokat alkalmaztak. Minden keréknél tárcsaféket találunk – ez megint egy olyan dolog, ami a célpiactól függően változhat.
Mindenképpen jóval könnyebb lesz viszont elődjénél az új Suzuki Swift: az eddigi 1005-1085 kg-os menetkész tömeg sem volt különösebben magas, az újdonságot viszont még tovább fogyasztották. 860-970 kilogrammot ír a japán specifikáció, ami valószínűleg nem tartalmazza az európai szabványban előírt, 75 kilogrammos sofőrt: a legkisebb motorral szerelt verziók tömege így is egy tonna alatt marad.
Motorból háromféle lesz: az 1,2 literes, négyhengeres szívómotor 91 lóerőt és 118 Nm-t ad le, rendelhető ötfokozatú kézi váltóval vagy fokozatmentes CVT-vel, és lesz belőle összkerékhajtás is. A fronthajtású kivitelek átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,42, illetve 4,16 l/100 km, váltótól függően. Ugyanez a motor 2,3 kilowattos, 50 Nm nyomatékú villanymotor-generátor egységgel párosítva is elérhető lesz, a mikrohibrid rendszer főleg városban jelent majd segítséget a start-stop technológia, illetve a fékerő-visszanyerés miatt.
Sportmodell is lesz (RSt), bár meglepő motorral: az 1,0 literes, háromhengeres turbómotor teljesítményét húzzák fel 102 lóerőre, a nyomaték 1700 és 4500/perc között végig 150 Nm. Ehhez a motorhoz hatfokozatú automata váltó társul, a japán szabvány szerinti átlagfogyasztás 5,0 l/100 km. A jelenlegi Swift Sport utódjáról nincsenek információk, az európai kivitelnél jó eséllyel számíthatunk rá.
Tengerentúli kivitelű autó felszereltségét boncolgatni értelmetlen dolog, ezért most csak az említésre méltó technológiákra összpontosítunk: visszagurulásgátló, tolatókamera, sávelhagyásra figyelmeztető funkció, ráfutásos ütközést automatikus fékezéssel megakadályozó rendszer, automatikus LED-es fényszórók, egyenes aljú kormánykerék, Apple Car Play telefon-integráció, kormányra szerelt váltófülek (RSt) szerepelnek a különböző kivitelek szériatételei között.
Forrás: Indian Autos Blog