Szélesebb gumikat hoznak a következő versenyszezon szabályváltozásai a Forma-1-be, mindezt annak érdekében, hogy megnövelt tapadással nagyobb kanyarsebességet érjenek el. Nehézsége, hogy a szélesség növelésével az aerodinamikai terhelés is növekszik. Várhatóan körönként több másodpercet gyorsulnak majd így az autók.

A Pirelli már készen is áll az első két – ausztrál és kínai – futamra, a melbourne-i hétvégére ráadásul új keverékkel is készültek. Az eddigi lágy és szuperlágy mellé megérkezik az ultralágy gumi is, amelynek szerintük leginkább az időmérő alatt, a Q3-ban fogják hasznát venni a csapatok.

Sanghajban, két héttel az ausztrál futam után pedig közepes, lágy és szuperlágy keverékekkel gazdálkodhatnak a csapatok, utóbbit természetesen leginkább az időmérőre fogják tartogatni. Összesen két keményebb, négyféle közepes és hét lágyabb keveréket alkotott a Pirelli a 2017-es évre.

A munka azonban továbbra is zajlik, a Pirelli aktívan tesztel a Mercedes, a RedBull és a Ferrari segítségével új vegyületeken, új anyagok használatával és friss dizájn filozófiával. A hosszú tesztelési folyamat során öt új bázisvegyületet alkottak.