Ázsiai lapértesülések szerint már áprilisban színre léphet az a terepjáró-tanulmány, amely sorozatgyártásig finomítva minden bizonnyal majdan a Jimny helyébe hivatott lépni – az állításnak ugyan csak az első felét, azaz a koncepciójármű érkezését erősítette meg a Suzuki, kizárásos alapon nem lehet másról szó, mint az idén nagykorúvá vált, bár még mindig komoly képességekkel bíró és bájos megjelenésű Jimny utódlásáról.
Az autó technikai és formai részleteiről még semmit nem tudunk, bár logikus és szerencsés volna, ha a 2013-as X-Lander tanulmányban (képeinken) vázolt elképzeléseket folytatná a Suzuki.
A Jimny utódjának komoly elvárásoknak kell megfelelnie: elődje kiváló terepalkalmasságát megőrizve közúton sokkal jobban helyt kell állnia, vezethetőség és komfort terén egyaránt. Kérdés tehát, hogy megőrzi-e létravázát a kocsi, vagy önhordó karosszériára vált – ha az utóbbi mellett döntenek, érdekes színfolttól és fontos hiánypótló modelltől fosztják meg a kategóriát.
Ami a motorokat illeti, az új generációs Swiftben is alkalmazandó erőforrásokra számíthatunk, az 1,0 literes turbómotor és az 1,2-es szívó benzines mellett Európában a kis dízelmotor is szóba jöhet. Az összkerékhajtásnak alapfelszerelésnek illene lennie.
Habár az esztergomi Suzuki gyárat globális SUV-központnak kiáltotta ki a Suzuki, jó esély van arra, hogy a Jimny mégsem itt, hanem Indiában, a Suzuki legnagyobb piacán készül majd.