Több száz ember gyülekezett tegnap, korán reggel a budapesti Hősök terén. A legtöbben magasra tartott fényképezőgéppel a kezükben, a Szépművészeti Múzeum felé lődözgettek. A tér múzeumhoz eső felén három matuzsálem sorakozott fel. Tegnap került sor ugyanis a BKV és az LKK (később kiderül, hogy ez mi) közös eseményére, a Nagy Reptéri Buszfotózásra, melynek kísérőprogramja volt a fővárosi fotózás. Végül azonban a Nagy Reptéri Buszfotózás elmaradt.

Hogy miért kezdődött mégis minden a Hősök terén? Egyszerűen azért, mert a szervezők szerették volna, ha a szépen felújított Ikarusokat azok is megcsodálják, akik nem tudtak volna elmenni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér mellett található Aeroparkba. A megtekinthető autóbuszok között egy Ikarus 55-ös ( Faros), Ikarus 250-es, valamint egy Ikarus 280-as kapott helyet.

Flottaépítés a nulláról 

A kiállított Farost a MALÉV flottaszínekben dolgozó Ikarus 55-ösök mintájára újították fel. Ez az autóbusz eredetileg nem volt a néhai magyar légitársaság flottájában, ugyanis a járművet 1969-ben gyártották az NDK számára. Onnan valahogy a most Oroszországhoz tartozó Krím-félszigetre került. A BKV innen mentette vissza.

Tabló balról-jobbra: Ikarus 280, 55, 250.

Tabló balról-jobbra: Ikarus 280, 55, 250.

A MALÉV Air Tours Ikarus 250-es autóbusz a ’80-as években egyedülálló színvonalat képviselt. A repülőtéren nap mint nap látható járművet Polgáron restaurálták néhány évvel ezelőtt. A busz a IV. Nemzetközi Ikarus Találkozón, Brandenburgban az első díjat vihette el.

Végül a harmadik, Ikarus 280-as buszról is érdemes néhány szót ejteni. Ezt a típust a ferihegyi repülőtéren a terminál és a repülőgépek közötti utasszállításra használták. Mivel egyetlen egy eredeti járművet sem sikerült megmenteni, ezért a MALÉV-os példány replikaként készült el. A 280-as eredetileg egy 1989-ben gyártott BKV-busz volt, mely a BY 76-58 rendszámot kapta meg. Később pedig ezt cserélték BPI-845-ös rendszámra.

A Farosnak betett a hideg

A kiállított buszok 9:45-kor egy mini belvárosi túrára indultak volna, azonban a Faros megmakacsolta magát és nem volt hajlandó elindulni. Az eredetileg meghirdetett program alapján az MALÉV-busz konvojnak negyed 11 körül már az Erzsébet-híd budai hídfőjénél kellett volna járnia, azonban a szervezők lefújták a korábban meghirdetett Nagy Reptéri Ikarus Fotózást és helyette egyenesen a repülőtérre mentek a két működő 200-as Ikarusszal. Az eseményből végül így egy normál reptérlátogatás lett az extra programok nélkül.


A szervezők azt ígérték, hogy az elmaradt programot, így a belvárosi vonulást, valamint a korábban meghirdetett fotópályázatot egy későbbi időpontban pótolják. Addig is ajánljuk egy, az Aeroparkról szóló korábbi cikkünket. 

Mi az az LKK?

Az LKK, vagyis a Légiközlekedési Kulturális Központ Közhasznú Nonprofit Kft. a Budapest Airport szerződött partnereként az elmúlt két évben gyökeresen megújította a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kulturális, múzeumi és ismeretterjesztő tevékenységét. Ennek része volt a MALÉV-flottaszínű, korhű buszok felújítása is. Az LKK által üzemeltetett Aeropark emellett három új felújított repülőgéppel kiegészülve tizenegy történelmi légijárművel, valamint számos földi kiszolgáló eszközzel büszkélkedhet.