Az Infiniti komolyan veszi a prémium-márkaságot: a régi nagy szereplőknél is konzervatívabban ragaszkodik rögzült formanyelvéhez. Ennek megfelelően a QX50 tanulmányautó a legkevésbé sem tűnik koncepcionálisnak.

A 2016-os QX Sport Inspiration tanulmány esztétikai örököseként nem is látványával igyekszik újat hozni a piacra a márka új középkategóriás szabadidőjárműve, hanem szolgáltatásaival: egyrészt a közelmúltban bemutatott, különleges turbómotor, másrészt autonóm mobilitási technológiák új generációja mutatkozik be az autón, mindkettő a sorozatgyártást közvetlenül megelőző, utolsó fejlesztési fázisban jár.

Újabb luxus-szabadidőjármű érkezik 1

Utóbbit óvatosan másodpilótaként képzeli el az Infiniti, azaz csak bizonyos feladatokat, korlátozott szituációkat testálna át az autóra a vezérlés, az elsődleges irányítás (és felelősség) megmarad a sofőrnél.

Ami a VC-Turbo erőforrást illeti, a változó sűrítési viszonyú motor a benzines turbómotorok teljesítményét ígéri, a dízelek takarékossága mellett. A motor kompressziója 8:1 és 14:1 között változik. A teljesítményt 272 LE-re lőtte be az Infiniti, azaz akár V6-os motorokat is kiválthatnak vele – 27 százalék körüli fogyasztás-csökkentés mellett.