1997 áprilisában volt az első bevetése versenypályán, pár hónappal később pedig már a híres Le Mans-i 24 órás versenyen száguldozott ez a Porsche 993 GT1, ami jelenleg Angliában van és teljes mértékben hétköznapi felhasználásra is alkalmas, rendszámos autó. Bár ennek a brutális gépnek készült valódi utcai változata is, egy nyugdíjazott versenyautó mégiscsak ezerszer menőbb dolog.
Ahhoz azonban, hogy a 993-as GT1 képes legyen leküzdeni a napi járós autók elé gördített feladatokat, szükség volt némi változtatásra is. Új üzemanyag csöveket és öveket kapott, felújították a turbófeltöltőket és kihajították a szűkítőt is belőle, valamint újjá varázsolták a Bilstein lengéscsillapítókat és lágyabb rugókat helyeztek be. A karbon-kerámia rendszer helyett acél féktárcsák és új féknyergek lassítják a Porschét, valamint kézifék is került bele. A csodás arany BBS-eken pedig Michelin Pilot Sport gumik feszülnek. A szomszédok nyugalma érdekében átalakították a kipufogórendszert is, amibe katalizátorok is kerültek.
Vannak dolgok, amiken viszont aligha lehetne változtatni, ilyen például a rémesen szűk beltér, amiben valószínűleg elég szűkmarkúan bántak a praktikus tárolóhelyekkel, valamint a csomagtartó kérdése. Nagy valószínűséggel a bevásárlás után a vezetőnek együtt kell utaznia az apró térben a vasárnapi ebéd alapanyagaival, ez azonban édes teher lehet egy ilyen gépben ülve.
A GT1 menetteljesítményei igencsak kiemelkedőek, különösen abban az esetben, ha utcára szabadítják. A 3,2 literes vízhűtéses, hathengeres boxermotor két turbófeltöltőt kapott, így teljesítménye 600 lóerő és könnyedén megfutja a 330 km/órás sebességet. Az hivatalos, gyári utcai verzióból alig pár darab készült, így nem csoda, hogy valaki a nagyobb számban elérhető versenyautót alakította át.