Röviden – Mercedes-Benz E 220d T-modell | |
---|---|
Mi ez? | Az autóipar legfrissebb fejlesztéseivel büszkélkedő prémium-középkategóriás Mercedes-Benz E-osztály kombi változata |
Mit tud? | Kényeztető kényelem és magas fokú biztonság mellé óriás csomagteret, vonóhorgot ad |
Mibe kerül? | A típus alapára 14,7 millió, a tesztben szereplő extrákkal teletömött kocsi 27,3 millió forint |
Kinek jó? | Aki a klasszikus Mercedes-kombi XXI. századi kivitelét szeretné garázsában tudni |
Komoly múlt áll a Mercedes kombik mögött, ma még elképzelhetetlennek tűnik a csillagos paletta puttonyos kivitel nélkül. A hagyományt követve a legfrissebb E-osztály is megkapta a raktérre optimalizált verziót, amit pont a legelső Mercedes-kombi születésének 50. évfordulóján mutattak be.
Külső
Első ránézésre is látszik, hogy a sportos, lendületes vonalvezetés megtartása volt a cél, amikor pluszrakteret faragtak az E-osztályra. Így az elődökhöz képest egy lendületes, csapott fart kapott a kocsi, erősen döntött hátsó szélvédővel és a C oszloptól egyre szűkülő oldalablakkal. Utóbbi némileg a Shooting Brake stílusra kacsint, de sokkal visszafogottabb, mint a jacht fenékkel virító CLS Shooting Brake.
Belső
Belül minden négyzetcentiméter hirdeti, hogy mire lehet egy autóban a 14 milliós vételáron felül még elkölteni jó 10-12 millió forintot. A műszerfalon holmi műanyag helyett vastagon lakkozott barna magnólia dekorbetét (396 ezer forint) húzódik végig hullámozva, a krém-barna (macchiato bézs-nyeregbarna, ahogy a prospektusban írva vagyon) Designo bőrkárpit pedig maga a szemérmetlen luxus. Bőr a szőnyegszegély, sőt, a műszerfal fém és famentes felületei is bőrborítást kaptak.
Nem lehetett egyszerű feladat az ívből ívbe domborodó felületeket, a két 12,3 colos kijelző környékét behúzni, de tökéletesen sikerült. Ahogy az összeszerelés minden tekintetben, és mindenhol. Elég csak megnézni a kormány érintőgombjainak leheletfinom keretét, a klímakonzol apró finom recékkel kidolgozott kapcsolóit, a lágyan, olajozottan kattanó szellőzőket.
Ez a hangulat húzódik végig az utastér egészén, a helykínálat elöl természetesen nagyvonalú. Szellős a tér, mindent minden irányban elektromosan állíthatunk, hosszú utakon sem csökken a magas szintű komfortérzet, két ember hátul is hasonló kényelemben utazhat. Igazi ellentmondást csak a csomagtér hoz. A világos krémszínű kárpit itt már tényleg homlokcsapást gerjesztő felesleges flanc, nem véletlen, hogy a tesztautóban is egy átlagos fekete szőnyeg védte a raktér padlóját a szennyeződésektől.
De tegyük fel, hogy használni is szeretnénk a csodálatos puttonyt, és nem csak a Louis Vuitton bőrönd szettnek kell egy jó háttér.
Az ötödik ajtó mögött a kategória egyik legnagyobb, 610 literes csomagtartóját találjuk, ami első lépésben 640-re bővíthető, a hátsó üléstámlák 10 fokos előredöntésével. Ha ez kevés, akkor a második üléssor gombnyomásra 40-20-40 arányban bukik előre, sík rakodóteret kialakítva. Ezzel 1820 literes teret kapunk, ami komoly érték, de mégis 130 literrel kevesebb, mint korábban. Ez a sportosra faragott far, a döntött szélvédő ára.
Jó tudni, hogy ha végképp semmibe vesszük a finom kárpitot, akár a szabvány EU-raklap is befér, a csomagtér szélessége minimum 1,1 méter.
Ha nincs csurig pakolva, akkor az adott áru megzabolázása a feladat, és ebben is élenjár az E-osztály T-modell, a padlóba süllyesztett sínekre hadseregnyi rakományrendező, rögzítő kiegészítő rendelhető. Az ötödik ajtó kulccsal a zsebben, láblendítéssel nyitható, ráadásul a csomagtérrolóval sincs feladatunk, nyitáskor elektromosan húzódik fel, így megkönnyítve a pakolást.
A szállítási nehéztüzérséget a jó öreg vonóhorog képviseli, ami az elegancia jegyében elektromosan varázsolható elő. A kisebb hajók, lakókocsik vízpartra szállítását pedig vontatmánystabilizáló és oldalszél-kompenzáló EPS-programok segítik, a vonóhorog teherbírása 2,1 tonna. A kerékpárosokra is gondoltak a Mercedesnél, a vonóhorogra 100 kilós terhelhetőségű, négybringás kerékpárszállító szerelhető.
Szintén az alapfelszereltség része a szintszabályzós, légrugós hátsó futómű, így cementeszsákokkal megrakva sem lesz fenékre ült szerencsétlenség a fennkölt Mercedesből, rakomány terhe alatt is marad a beállított magasság.
Motor
Adatlap
Mercedes-Benz E220d T-modell
Motor | dízel S4/16 1950 cm3 |
Teljesítmény | 194 LE/3800 ford. |
Nyomaték | 400 Nm/1600-2800 ford. |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 7,7 s |
Végsebesség | 235 km/óra |
Fogyasztás (vegyes) | 4,6 l/100 km |
Listaár | 14 757 000 Ft |
Akármit is rejt a csomagtér, a négyhengeres dízel ereje bőségesen elég. Az új fejlesztésű, alumínium hengerfejjel, forgattyúsházzal készült motor 194 lóerőt és 400 Nm nyomatékot teljesít, utóbbit már 1600-2800-as fordulat között. Ekkora erőt kevés sebességi fokozattal is ki lehetne használni, de az E-osztálynak ebből is kilenc akad, tehát nincs helyzet, amikor tétovázna az 1780 kilogramm alaptömegű luxuskombi.
Dízelek között rekordidő alatt melegszik be, de ezt a rövid időt sem kell fagyoskodással tölteni, a tarkótól tomporig fűtött ülés mellett az első ajtókban és a középkonzolon található kartámaszokhoz is rendelhető fűtés.
A hosszában beépített motor finoman jár, vibráció alig, hangja csak erős gázadásra hallható, de minden más esetben visszafogott. Ezt a szerénységet követi a fogyasztás terén is, 6,9 liter lett az átlagfogyasztás, rengeteg autópályával, országúttal, minimális városi szakasszal.
Vezetés
Bár külsőre a lendület, a dinamika a fő csapásvonal, és a típus bevezetésénél is sulykolták ezt az üzenetet, azért a vezethetőség terén a nyugalmas kilométerfalás, uras vonulás maradt a jellemző. Ebből az állapotból a választható üzemmódokkal billenthető ki az S213 kódjelű típus, az ECO, Comfort módból, Sport, Sport+ állásba váltva élénkebb a kormányzás, érzékenyebb a gázpedál, de a farolásokat csírájában elfojtja az elektronika. Mintha tanult viselkedés lenne, egy felvett szerep, nem zsigerből fakadó, mint egy 5-ös BMW esetén.
A Drive Pilot rendszer újabb lépcsőfok az autonóm közlekedés felé, autópályán, tiszta időben könnyedén követi a forgalmat az autó, de a sávtartó tud meglepetést okozni, ha elfeledkezünk róla. Bekapcsolva hagyva, országúton érdekes élmény, ahogy a kanyarívet „véletlenül” lecsípve az autó fékezéssel, hangjelzéssel térít vissza a fehér vonalak által határolt területre.
Egyetlen vezetést zavaró apró hibája a kormány bal oldala mögé telepített kapcsolóerdő. Itt egy oldalon van a kormánymagasság-állítás, az index+fényszóró, a tempomat bajuszkapcsolója, ráadásul még az egyik váltófül is, tehát lehet matatni, mire megtaláljuk az általunk keresett funkciót.
A fülnek zavaró hangokat mind kioltja az E-osztály kombi, a hangárszerű hátsóból érkező hangokra fókuszálva átdolgozták a zajszigetelést, de még ez is fokozható. Extra zajzáró opció is rendelhető, az akusztikai csomag kiegészítő burkolatokkal, szigetelésekkel, ötrétegű biztonsági üveggel űzi a zajt. Nagy tempónál a széles abroncsok gördülésének moraját is alig észleljük, szélzaj szinte nulla, és ezt a német autópálya belső sávjában szokásos tempónál is tudja.
Költségek
Végtelennek tűnik a rendelhető extrák listája, 64 színű hangulatvilágítás, gyári parfümöt levegőbe porlasztó illatosítórendszer, állítható oldaltámasszal, masszázsfunkcióval kényeztető ülések, csak a teljesség igénye nélkül. Ezért érdekes kérdés a prémiumtípusok összehasonlítása.
Kezdjük az alapárral? Igen, de olyat senki sem vesz! Extrákkal megtömve hasonlítsuk össze? Kinek mi a hasznos, haszontalan extra? Vonóhorog vagy vezeték nélküli telefontöltés? Az E-osztály T-modell mindkettőt tudja.
A Mercedes E-osztály T-modell és vetélytársai – Listaár, forint | |
---|---|
BMW 520d Touring Steptronic (190 LE) | 13 900 000 |
Audi A6 Avant 2.0 TDI S-tronic (190 LE) | 13 700 000 |
Volvo V90 D4 (190 LE) | 12 600 000 |
Értékelés
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|