A Renault Truck korábban két koncepció teherautót is készített, azonban ezek a távolsági áruszállításra fejlesztett nyergesvontatók voltak. A francia vállalat ezért tavaly olyan koncepció teherautót rakott össze, mely elsősorban a regionális áruszállítás igényeinek felel meg.
Az elképzelés itt is ugyanaz volt, mint az előző kettőnél: megalkotni a kategóriájában az egyik legkevesebbet fogyasztó járművet. Maradva a dízel hajtásnál természetesen ez pusztán az aerodinamikai és egyéb elemekkel történő bűvészkedést jelent, semmi többet. Az Urban Lab 2 névre keresztelt koncepció egy Renault D szériás, Euro 6-os motorral szerelt változat alapjaira épült. Ennek köszönhető, hogy a jármű alapvetően az utcai társával mutat jelentős hasonlóságot.
Az Urban Lab 2 ugyanakkor több ponton eltér a sorozatgyártásban készülő D-szériától. Az egyik legfontosabb eltérés, hogy a tengelyek között található üres tereket kompozit szerkezetű oldalelemekkel fedték le, emellett légterelőkkel látták el a kamiont. Újdonság továbbá, hogy egyes elemeket vízhatlan, PVC-textillel borítottak be.
A fogyasztás-csökkenéshez a stop&start rendszer, a GPS útvonaltervező és az alacsony gördülési ellenállással rendelkező gumiabroncsok is hozzájárulnak. A Renault közlése szerint ezekkel a fejlesztésekkel a teherautó 13 százalékkal kevesebb gázolajat használ fel hasonló társaihoz képest.