A jövő héten leplezi le a WRX és a WRX STI típusok következő modellévi kivitelét a Subaru. Nagy változások nincsenek, de a sok apróság összeadódik.

Javult a kultikus Subaru 1

A megjelenést érintő változásokért a hangsúlyosabb hűtőmaszkon és a nagyobb alsó légbeömlőn túl a LED-es fényszórók felelnek. Az egész autó hangvétele agresszívabb lett, a beltér ugyanakkor igényesebb, és most először motorosan állítható Recaro ülés került a kocsiba (legalábbis az észak-amerikai piacon.) A piros biztonsági övek az esztétikumot, a vastagabb első oldalablakok a hatékonyabb zajszigetelést szolgálják.

Módosították a felfüggesztést, az STI kivitel összkerékhajtása átdolgozott központi differenciálzárat és 19 colos felniket kapott, a szimpla WRX 18 colos kerekeken gurul. Újrahangolták a szervokormányt, a rugózás komfortosabb lett, ugyanakkor csökkent a függőleges kitérés mértéke.

2018_STI-instruments_

A WRX STI kivitel sárga féknyergei Brembo versenytárcsákat harapnak, a normál WRX-en pirosak a nyergek.

Átdolgozták a hatfokozatú kézi váltót, csökkentették a belső súrlódást, finomították a működését. A korábban elektronikus vezérlésű mechanikus központi differenciálmű mostantól tisztán elektronikus rendszerű, így gyorsabban és finomabban reagál.

2018_STI-wheel.caliper_

A visszagurulás-gátló funkció helyébe lépő automatikus kézifék újdonság a Subaru kínálatában; a rendszer hosszasan képes bármilyen emelkedőn vagy lejtőn megtartani a gépkocsit. A biztonságos és kényelmes vezetést head-up kijelző és kanyarkövető fényszóró javítja.

A 4,6 méteres szedán alapkivitelben 2,0, STI-ként 2,5 literes boxer turbómotorja 268, illetve 305 lóerőt ad le; előbbihez CVT váltó is kérhető.

2018_STI-2_