11 centivel megtoldotta a Tiguan tengelytávját, és még bő ugyanennyit a hátsó túlnyúlásra is rátett a Volkswagen – ez normális volna a kínai piacon, ám ez a modell Észak-Amerikában, a Detroiti Autószalonon mutatkozott be. Ha az eltorzult arányokon felülemelkedünk, praktikus szabadidőjárművet kapunk, amely 4704 mm hosszával csaknem akkora, mint a Touareg (4796 mm).
Az autó elsőkerék-hajtású kivitelein alapfelszerelésként, a 4WD változatokon rendelhető opcióként kínálja a harmadik üléssort. A helykínálatot ilyenkor a 178 mm-en hosszirányban tologatható második üléssor javítja, de az ötüléses kiadás 615 literes csomagterénél is nagyobb (akár észvesztő 966 litert elérő) csomagtér jelentős részéről ilyenkor persze le kell mondanunk.
A beltérben megújult szövetkárpitok, opciós virtuális műszerfal (képeinken ez látható), okostelefonos integráció, valamint külön rendelhető Fender audiorendszer szórakoztat.
Alapáras a tolatókamera (az amerikai piacon; a modell európai forgalmazása amúgy nem valószínű), opcióként álló helyzetből is újra induló távolságkövető tempomat, ráfutásgátló és gyalogosfelismerő autonóm fékrendszer, holttérfelügyelet és sávelhagyásgátlás is kérhető.
Az autó az észak-amerikai piacon egyetlen hajtáslánccal érhető el: a 184 lóerős 2.0 TSI benzinmotor nyolcfokozatú automatához csatlakozik.