A precíz irányítást garantáló versenykormányt dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának tagja adta át Detroitban, a 2017-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalon színpadán Jimmy Spithillnek, az Oracle Team USA csapat kapitányának.

Az Amerika Kupa a nemzetközi vitorlássportok szegmensének legnagyobb múltra visszatekintő megmérettetése, egyszersmind a világ legintenzívebb kihívásokat tartogató vitorlás eseménye, amely a legkiválóbb sportolókat és a legjobb versenytechnológiákat egyesíti. A Bermuda-szigeteken 2017 júniusában megrendezendő harmincötödik összecsapás a bajnoki címvédő Oracle Team és a trófeára áhítozó ellenfelek párbaját ígéri, amely új fejezetet nyit a 164 éves múltra visszatekintő versenysorozat történetében.

A bajor gyártó motorsport-divíziójának mérnökei a százéves múltra visszatekintő járműtervezési szaktudás átfogó tapasztalataira építkezve alkották meg a címvédő csapat katamaránjába tervezett versenykormányt, hogy az minden pillanatban a lehető legprecízebb irányítást garantálja a vízen, egyenletes „repülés”, oldalkormányzás és kiemelés közben egyaránt.

A Louis Vuitton Amerika Kupa Világbajnokság tavaly májusban megrendezett, New York-i állomásán a BMW egy technológiai workshopot hozott létre, a BMW Motorsport mérnökei pedig az itt elindított technológiai projekt tapasztalatait is beépítették a végleges katamaránkormányba. A bajnoki címvédő csapat 2017 februárjában leplezi le a vízre szálló versenyvitorlást, amelyben már a BMW kormánya dolgozik majd.

A hajótörzsek alatti hidraulikus uszonyok azt a benyomást keltik, hogy az AC50 kategóriában versenyző katamaránok súlytalanul repülnek a vízfelszín felett, viszont amennyire könnyednek tűnik, valójában mindez annyira összetett feladat: a legnagyobb versenytempó elérése érdekében magasabb sebességnél a kapitány képes kiemelni a víz felszínéből a hajótesteket, amelyek ilyenkor a hidraulikus uszonyokon támaszkodnak a vízben, az egyensúlyt pedig a vitorlák és a kormányberendezés precíz összjátéka tartja fenn.

A maximális sebesség elérése, a menetszél tökéletes kihasználása, az oldaldőlés és a kormányzás minden ezredmásodpercben tökéletes csapatmunkát igényel, a kiemeléshez pedig egy intelligens, intuitív kormányberendezésre van szükség, amely egyszerre több elemet kontrollál. A technológia nagymértékben hasonlít a versenyautókba szerelt kormányművek működési elvéhez.