Módosították az első MacPherson rugóstag és a hátsó kettős keresztlengőkaros felfüggesztésben a rugóállandókat, a lengéscsillapítók súrlódó felületén anyagot cseréltek és csökkentették a csillapítási erőt. Elöl kiegyensúlyozták a kétoldalt ébredő kormányerőket,  hátul nagyobb átmérőjű kanyarstabilizátort építettek be.

Az ESP hangolásán is változtattak, valamint bevezettek egy Track (versenypálya) üzemmódot, ami a lehető legjobban visszaszorítja (de nem kapcsolja ki teljesen) a menetstabilizálót és a kipörgésgátlót, bár utóbbi egyébként kézzel kiiktatható.

Megújult a Toyota GT86 1

A GT86 tetszetős kupola-teteje nem csupán esztétikai megfontolások eredménye: az autó aerodinamikai teljesítményében is fontos szerepet játszik. A közegellenállási jellemzőket tovább javította a Toyota, most 0,27 a Cw-értéke, amiben az új hátsó szárny is szerephez jutott.

A hajtáslánc nem változott: a kétliteres bokszermotort közvetlen és szívótorok-becskendezéssel egyaránt ellátták, maximális teljesítménye 200 LE, nyomatéki csúcsa 205 Nm; kézi váltóval 7,6 másodpercig, automatával 8,2-ig tart álló helyzetből elérni a 100 km/órát.

2017-toyota-gt86-detail-23

A lényeg után lássuk a sallangot, azaz a formai változásokat: módosították a lökhárítókat, új a LED-es fényszóró, friss rajzolatú, 17 colos alufelnit szereltek fel, és a hátsó lökhárító, valamint lámpatest is átalakult. A külső befoglaló méretek (4240 x 1775 x 1320 mm) nem változtak.

Az utastérben új a kormány: eddig is kicsi volt, ám most további 3 mm-rel csökkentették az átmérőjét, így mostantól a Toyota valaha épített legapróbb, 362 mm-es volánjával dirigálható a GT86. A kormány tömegét is csökkentették, így mérsékelve a tehetetlenségi erőket, a karima profilját pedig úgy módosították, hogy természetesebb kartartással lehessen vezetni az autót.

gt86

A műszerfalon átrajzolták a kijelzőket, megjelent egy kifejezetten pályaorientált adatokat (gyorsulási erők, nyomaték- és teljesítménygörbe, stopper, köridő) is megjelenítő multiinformációs monitor, a fordulatszámmérőn pedig a legfelső pozícióba került a csúcsteljesítményhez tartozó 7000/perc érték.

A középkonzolon új, 6,1 colos érintőképernyő trónol, rajta akár navigációt és digitális rádiót is kezelhetünk. Végül a beltéri burkolatokat is átdolgozták: éjfekete minden, opcióként szénszálas betéteket is kérhetünk. Opciós az Alcantara ülőfelületű bőrkárpit vagy a bőrözött műszerfaltető.

2017-toyota-gt86-dynamic-51