A Renault 2016-os versenyzői közül Jolyon Palmerrel az idei évre is szerződést hosszabbított, Kevin Magnussennek viszont búcsút intett, ugyanis leigazolták Nico Hülkenberget.
A Renault Forma-1-es főnöke, Cyril Abiteboul a múlt héten még „beszólt” az idei évtől már az amerikai Haasnál versenyző dán pilótának, arról beszélt, hogy Magnussen „nem fejlődött”, nem volt elég elkötelezett, mindig mindenre megvoltak a kifogásai, a „teljesítménye és a viselkedése” is csalódást keltett.
A Motorsport.comnak nyilatkozva Magnussen azt mondta, nem vette magára Abiteboul szavait, közvetlenül sosem kapott ilyen kritikákat a csapatoktól:
„Halottam már ezt-azt, de sosem a csapattól. Sajnos előfordul, hogy egyvalaki mond valamit, aztán úgy tűnik fel, mintha az lenne a csapat hivatalos álláspontja, pedig csak egy emberről van szó, szóval én nem veszem komolyan az ilyeneket.”
Magnussen a renault-s év előtt 2014-ben a McLarennél is csak egy szezonban versenyzett, 2015-re lefokozták tartalékossá, hogy helyet csináljanak Fernando Alonsónak, majd az év végén elküldték.
„Nem volt szerencsém. A Renault-nál egyszerűen nem működtek a dolgok, így elváltunk. A McLarennél szerettem volna maradni, ők is szerették volna a folytatást, de a felsővezetés politikai küzdelmei miatt másképp alakult. De egész más volt a helyzet, mint legutóbb. Most én is szerettem volna a Haashoz átigazolni, ők is szerettek volna engem, szóval összehoztuk. Egyébként semmi bajom a korábbi csapataimmal, ilyen a Forma-1, kemény világ, előfordul az ilyesmi, nincs bennem harag.”
Magnussen kiemelte, hogy a Haasnál belé vetett bizalom, a több évre szóló szerződés nagyon lelkesítően, motiválóan hat rá:
„Egész más érzés úgy megérkezni egy csapathoz, abban a tudatban, hogy akartak, hogy azért szerződtettek, mert hisznek benne, hogy meg tudod adni nekik, amit szeretnének. Nem is kérdés, hogy ez motiváló, alig várom már, hogy elkezdődjön az idény.”
„A McLarennel is hosszú kapcsolatom volt, már korán kiválasztottak. Ők is elkötelezték magukat irántam. Tavaly a Renault-nál másképp volt, nagyon későn történt a dolog, miután elvesztették a pilótát (Maldonadót), aki mögül kihátrált a szponzor.”
„Most más a helyzet, újra a versenyzésről van szó, a teljesítmény a szempont, nem a gazdasági érdek.”