A Jalopnik forrása szerint csak pletyka volt a beiktatási premier, sosem volt cél erre a jeles dátumra időzíteni az elnöki limuzin befejezését, igaz elég furcsa, hogy eltértek az előző évek szokásától, Bush és Obama hivatalba lépése mindig egybe esett az új elnöki limuzin premierjével. Talán változtatásokra van szükség a páncélozott szörnyeteggel kapcsolatban? Részleteket sosem fogunk megtudni, hiszen egy ilyen jármű műszaki leírása hétpecsétes titok.
2016 elején járta körbe a netet az alábbi kémfotó, amin a Beast 2013 óta fejlesztett, frissített változata látható. Ez az autó lesz (vagyis ilyen, mert nem egy készül belőle) a hivatalos elnöki limuzin, amivel pár hónapon belül Trumpot fogja szállítani a titkosszolgálat speciálisan képezett sofőrje.
Amíg a Cadillac One csatasorba áll, addig Donald Trump marad az Obama által használt limuzinnál, ami azért nem mondható egy elavult darabnak.
A Goodyear teherautókra szánt abroncsain gurul a bunker, hiszen a 12 centiméteres páncélzat nem éppen pehelysúlyú. A 2009-ben szolgálatba állított monstrum valódi erőd, közel 7 tonnát nyom, rakétaelhárító füstgránátokkal, könnygázzal, defekttűrő abroncsokkal, teljesen zárt szellőzőrendszerrel és Obama vércsoportjának megfelelő vérbankkal felszerelve.
Amerika első embere tökéletesen elszigetelten utazik a külvilágtól, fény nem sok jut be, zaj szinte semmi, ezért a külvilág hangjait külön audiorendszer közvetíti a belső térbe. Fogyasztás 63,5 liter száz kilométeren, amin csodálkozni nem kell, hiszen pontos súlya 6800 kilogramm.
Az 5,4 méter hosszú (18 láb, ez a hivatalos információ) bálna alatt szivárgás ellen védő és tűzálló habbal körbevett páncélozott tank található, hogy egy esetleges ütközés vagy tűzharc során se legyen esélye az üzemanyagnak kijutni a tartályból. A 20 centi vastag ajtók, és 12,7 centiméteres golyóálló ablakok együttes súlya akkora, hogy az ajtót belülről csak gombbal lehet kinyitni, ami egy mechanikus szerkezetet működtet.
Fel van szerelve még tűzoltó-berendezéssel, éjjellátó kamerával és a benne található műholdas telefonnal a világ bármely pontjáról kezdeményezhetünk hívást. A csomagtartóban számos kézifegyver mellett komplett oxigénellátó rendszer található, ami többek között vegyi támadás esetén látja el levegővel az utasteret. A védelem kulcsfigurája a sofőr, aki a mezei CIA ügynökök között is kiemelkedő vezetési képességgel rendelkezik. A százra körülbelül 16 másodperc alatt gyorsulót géppel rutinszerűen kell hátramenetből egy lendülettel megfordulni, megfelelő kiutat találni, akár egy jól szervezett támadás esetén.