Unásig ismert tény, hogy a Forma-1 bevételeinek csapatok közt való elosztásának jelenlegi gyakorlata borzasztóan egyenlőtlen, a nagyok külön megegyezések alapján ilyen-olyan címeken tízmilliós nagyságrendű pluszpénzeket kapnak az eredményektől függetlenül.
A Ferrari még ebben is messze kiemelkedik: a Forma-1-ben egyedüliként a kezdetek óta részt vevő olasz csapat az előbbi tény miatt nagyjából 100 millió dollárt kap.
Ha az F1 új tulajdonosán, a Liberty Medián múlik, ez már nem lesz így sokáig, a jelenlegi szerződések 2020-ig élnek, utána új rendszert szeretnének bevezetni.
„A Ferrarinak óriási szponzori bevételei vannak. A még jobb versenyek ezt pozitív irányban befolyásolhatják majd. Szóval meg kell fontolni a csapatoknak szóló kifizetése egyenlőbbé tételét, a fairebb elosztást, és úgy vélem, azzal, hogy jobb platformot teremtünk a szponzoráció számára, már a Ferrari is benne lehet valamit valamiért alapon” – mondta a Liberty főnöke, Greg Maffei a Forbesnak a hétvégén megjelent interjújában.