250 darab használt autóbusz bérlésére írt ki közbeszerzést a Dél-alföldi Közlekedési Központ (DAKK) alvállalkozója, a Partiscum Busz Kft. A társaság a saját honlapja szerint Szeged környéki távolsági vonalak üzemeltetésével foglalkozik.
A cég 112 darab távolsági, minimum 11,5 méter hosszú szóló, valamint 138 darab alacsony belépésű, vagy alacsonypadlós, legalább 11,5 méter hosszú szóló buszra írt ki tendert. A tenderen lehetőség van háromtengelyes buszokkal is pályázni, a kiírás azonban leginkább kéttengelyes, legalább két ajtóval rendelkező buszokra vonatkozik.
A közbeszerzésen ugyanakkor furcsa módon rendkívül idős járművekkel is lehetne pályázni. A kiírási feltételek szerint a flotta 35%-a akár 2001-es gyártású is lehet. A teljes mennyiség 65 százalékának ugyanakkor legalább Euro 4-es motorral rendelkező, vagyis minimum 2005-ös gyártású autóbuszokból kell állnia. A járművek átlagéletkora nem haladhatja meg a 10 évet, a buszok egyedi életkora pedig nem lehet nagyobb 16 évnél.
A 15-16 éves buszok menetrend szerinti utasszállításra való használata számtalan kérdést vet fel. Miért kell a DAKK vállalkozójának ennyire öreg buszokkal utasokat szállítania? A szolgáltatás-kiszervezés általában színvonal-emelkedéssel járna, éppen ezért érthetetlen, miért kell ekkora mennyiségben ennyire koros buszokat bérelnie a Partiscum Busz Kft-nek.
Nem elképzelhetetlen ugyanakkor, hogy az alvállalkozó a DAKK Zrt. korábbi buszait fogja bérelni. A Partiscum Busz Kft.-nél korábban is feltűntek már néhai Tisza Volán-os Ikarus 415-ösök.
Fotó: Wikipedia