A lespriccelős mosóknak már se szeri, se száma, és az aprónkért kapott szolgáltatás minősége is erősen hullámzó. A következő videóban két benzinkút mellé telepített önkiszolgáló egységet tettünk próbára, és ha nem érdekelnek minket túlzottan a mikrókarcolások, akkor a habkefés megoldás egész vállalható eredménnyel kecsegtet.

Tippek még korábbi cikkeinkből: 

A téli retek eltávolítása sokat dob a látványon, de ha csak a menetszéllel szárítjuk a kocsit, nem lesz szép a végeredmény. Egy 1000 forint körüli szilikon vízlehúzó sokat segít (addig használható, amíg T alakú középső éle el nem kopik). Ha az autót szivaccsal rendesen lemostuk, akkor a víz lehúzása után jöhet a szárazra törlés, két dolgos kezünkben Viledát vagy puha rongyot szorongatva. De vigyázat! Ha az autó nem teljesen tiszta, a megmaradt koszt törölgetve összekaristolhatjuk a fényezést, a biztonság kedvéért elég a vizet lehúzni.

Amikor végeztünk, puha, pormentes ronggyal töröljük le a víz nagyját (ha ősszel leviaszoztuk a kocsit, a wax ledobja magáról a nedvességet), az illesztési réseket sem feledve, majd nyissuk ki az ajtókat, és töröljük szárazra a gumitömítéseket. Ezeket egyébként érdemes jó előre lekezelni szilikonspray-vel (amit papírtörlőre, ne pedig közvetlenül a tömítésre fújjunk), mert ha befagynak, óvatlan nyitáskor leszakadhatnak.

Hogy a lehető legkevesebb pénzből megússzuk a kocsimosást, először egy százasból áztassuk be az autót, fentről lefelé locsolgatva a kasztnit. Vannak kutak, ahol a lentről felfelé módszert javasolják, de ha igazán kevés pénzből akarja valaki megúszni a takarítást, a mi módszerünkkel jobban jár. Aztán jöhet a partizánakció, kapjuk elő a saját gumikesztyűt, szivacsot, kefét.

A saját sampon használatától viszont tekintsünk el, hiszen a mosóknak tisztítaniuk is kell a felhasznált vizet, és nem tudjuk, milyen hatással van a rendszerre a hozott vegyszer.