A Forma-1 televíziós nézettsége 2008-tól 2015-ig folyamatosan csökkent, a nézők száma 600-ról 400 millióra zsugorodott, azaz egyharmaduk veszett el hét év alatt.

Az F1 új tulajdonosa, az amerikai Liberty Media hétfőn közzétett adatai szerint a trend 2016-ban nem folytatódott, a tavalyi év stagnálást hozott, maradt a 400 milliós nézettség.

Az elmúlt években látott csökkenés több tényező együttes hatása: a Red Bull-, majd Mercedes-uralom mellett az F1-közvetítések fizetős csatornákra való átköltözése, valamint a tartalomfogyasztási szokások megváltozása is szerepet játszott benne.

A Liberty a fizetős tévéközvetítések terén nem készül változtatásra, az eddigi vonalat tervezi továbbvinni, ugyanakkor igen jelentősen szeretné növelni a Forma-1 digitális/internetes jelenlétét, amely pillanatnyilag jócskán le van maradva. A Liberty közlése szerint az F1 bevételeinek kevesebb mint 1 százaléka származik a digitális médiából, ezen kívánnak gyökeresen változtatni, ez a növekedési potenciál volt a felvásárlás melletti egyik érv számukra.