Az Urus második motorja konnektorról tölthető hibrid lesz, árulta el újságírókkal beszélgetve Maurizio Reggiani, a Lamborghini kutatás-fejlesztési igazgatója. Ez nem nagy meglepetés, hiszen korábban is szó volt arról, hogy a szabadidőjármű optimális közeget jelentene a flottaemisszió csökkentése szempontjából egyre kevésbé nélkülözhető hibrid hajtási technológia bevezetéséhez.
A Lamborghini Asterion LPI 910-4 tanulmány már három éve felvázolta, milyen lehet ez a hibrid: a jól ismert 5.2 V10-es motor mellé három villanymotort társítottak, a rendszerteljesítmény 910 lóerő volt. Álló helyzetből 3,0 mp alatt gyorsult 100 km/órára az autó, végsebessége 320 km/óra volt, miközben kilométerenként csupán 98 grammnyi szén-dioxidot bocsátott a levegőbe.
Hiába az Urus, és hiába az Asterion, a cég szupersportkocsijai egyelőre nem kapnak villanymotoros segédhajtást, mert a hibrid hajtás nem hangolható be úgy, ahogy azt a cég szeretné. Amint viszont ezt a problémát megoldják, szabad az út a benzin-elektromos hajtás előtt – a megfelelő pillanatban akár a V12-es motor köré is felépíthető egy hibrid hajtáslánc.
Hiába várunk ellenben tisztán elektromos hajtásra, mint ahogy a turbómotoros Lamborghini is (rém)álom marad – egészen addig, amikor már sehogy máshogy nem tudják megoldani a károsanyag-kibocsátási normák betartását.