Bár általánosságban egyre ritkábbak a hosszan tartó kemény telek, az idei tél a legjobb példa arra, hogy még mindig számolni kell a napokra vagy hetekre beköszöntő zord időjárással. Az autók hideg évszakra történő felkészítése magában foglalja a téli gumiabroncsok felszerelésén túl a hűtőfolyadék, illetve a szélvédőmosó folyadék fagyáspontjának ellenőrzését.

A szabad ég alatt parkoló autókat tartósan megviselheti a hideg. Ilyenkor a motorban az illesztések szorosabbá válnak, emellett az olaj viszkozitása megnő. A mínuszok leginkább a műanyag alkatrészekre hatnak negatívan, ezért azok elveszíthetik rugalmasságukat, könnyebben repedhetnek meg, vagy akár el is törhetnek.

„A kemény fagyok a motor kopásához is hozzájárulnak, ezért elindulás előtt érdemes legalább egy-két percig járatni a motort, hogy kialakuljon a megfelelő kenés” – hívta fel a figyelmet Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki vezetője.

A téli hidegindítás elsősorban a dízelautókat érinti negatívan. Erre a benzinkutak is készülnek, és úgynevezett „téli gázolajra” állnak át, amelynek szivattyúzhatósági határhőmérséklete alacsonyabb. Ez a hazai időjárási körülmények nagy részében elegendő.

„Ezen túl léteznek speciális adalékokkal ellátott üzemanyagok is, amelyeket azoknak ajánlom, akik fagyzugos területen laknak, vagy hegyekbe mennek kirándulni, síelni” – tette hozzá Simon Péter.