A BKV-hoz e-mailben fordultunk az alábbi megkereséssel: milyen rendelkezésre állással bírják az elektromos Modulók a hideget? Illetve, igaz-e az a korábbi híresztelés, hogy két héttel ezelőtti nagy havazásban és a gyakran -20 fokos hidegben több elektromos autóbuszt nem tudtak kiadni a forgalomba?
A BKV Sajtóosztályától a következő válasz érkezett: „A szóban forgó Modulo járművek üzeme prototípus, vagyis nullszéria jellegű. Ezzel üzemeltetőként tisztában voltunk már a járművek beüzemelésekor is, de a 2 éves garancia azt valószínűsítette, hogy ezek a problémák a garancia idő végére megszűnnek. A jelenlegi tapasztalatunk szerint a járművek rendkívüli hidegben és jelentősebb csapadék esetén nem üzemelnek mindig megbízhatóan, ami a nullszéria jelleggel is összefüggésbe hozható.”
Hozzátették: az a céljuk, hogy a garanciaidőszak végére az ilyen problémák végleg megszűnjenek. Emellett együttműködésükről biztosítják a gyártót a prototípus tökéletesítéséről. A BKV szerint ugyanakkor tegnap már alapvetően elfogadhatóan üzemeltek a buszok, bár még akadnak kisebb meghibásodások. Korábban viszont előfordult, hogy a 20 autóbuszból 12-18 darabot tudtak kiadni forgalomba.
Megkérdeztük az elektromos Modulók gyártóját, az Evopro-csoportot is, ahol egyelőre nem éltek a hivatalos reakció lehetőségével. Annyit azonban megtudunk, hogy a gyártó hivatalos tájékoztatást kért a BKV-tól az esetleges meghibásodásokról.