Röviden – Opel Zafira Tourer 1,6 CDTi Innovation 134 LE
Mi ez? Az Opel középkategóriás modelljének a Zafirának 2016-ban frissített változata, 1,6-os dízelmotorral, hét üléssel
Mi tud? Tágas, kényelmes, jól variálható, mindent elnyelő belseje van
Mibe kerül? 7 millió forinttól indul az árlista, a tesztautó alapára 9 millió forint, amihez 1,66 millió forintnyi extrát csaptak hozzá pluszba
Kinek jó? A sok cuccal, változatos felállásban utazó családok csodafegyvere a Zafira

bp_opel

Bár az egyterűek ideje úgy fest, leáldozóban van, a legerősebbek közül néhányan biztosan túlélik majd a jelenlegi nehéz, jellemzően egyre inkább az SUV-k által uralt időket. Ilyen az idehaza roppant népszerű Opel Zafira is, amely nem is olyan régen, nagyjából fél évvel ezelőtt esett át egy látványra komolyabb ráncfelvarráson.

Új arc a régi testen: Opel Zafira 2

Külső

Bár az autó megjelenése elölről alaposan megváltozott, a Zafira a lemezek alatt szinte ugyanaz maradt. Búcsút mondhatunk a korábbi, tagadhatatlanul látványos, de mégis megosztó orrkialakításnak, pontosabban a szomorúan lefelé húzódó lámpáknak. Ezek helyét sokkal konzervatívabb, de esztétikailag könnyebben emészthető fényszórók váltják, látványos LED-es betétekkel. A Zafira méretei változatlanok maradtak, ugyanúgy 4666 mm hosszú, 1884 mm széles és a tengelytáv is maradt 276 centiméteres. A kasztni nem túl izgalmas, de nagyjából csak ilyenre lehet, kell megcsinálni egy kívülről kompakt méretű, belül hatalmas egyterűt: picike buszformájúra.

Nem annyira látványos a különbség, így segítségnek: a fehér az új, a barna a régi Zafira

Új arc a régi testen: Opel Zafira 120
Új arc a régi testen: Opel Zafira 121

Belső

Frissült az autó belseje is, új a kormánykerék, aminek közepe egész kicsikére zsugorodott. A kaotikus gombsort is kigyomlálták, az érintőképernyős kijelző lejjebb költözött és alaposan leegyszerűsödött a középkonzol gomberdeje is. Ez alapvetően jó dolog, az viszont kevésbé, hogy az igazi gombokat sok helyen simogatósra cserélték, ami menet közben igazi átok, mivel semmi visszajelzést nem ad arról, hogy most akkor kapcsolt-e vagy sem. Magától értetődő az okostelefon csatlakoztatás, a navigáció és a mókás dolgokra képes OnStar központi diszpécserszolgálat is megtalálható, valamint fedélzeti wifi is került az autóba. Így utazás közben is lehet netezni, még véletlenül sem kell kifelé bambulni az amúgy redőnnyel besötétíthető hátsó ablakokon keresztül.

Kényelmes, kihúzható ülőlapos ülések

Kényelmes, kihúzható ülőlapos ülések

Fűthető, klassz kormány

Fűthető, klassz kormány

A Zafira igazi erőssége belsejének variálhatósága és a temérdek kisebb nagyobb rakodóhely. Ha sok csomagot kell szállítani, akkor kétszemélyesként működik, irgalmatlan méretű csomagtérrel, normális üzemben ötszemélyesként lehet használni, hosszabb utakra a legkényelmesebb felállás a négyszemélyes belső tér, ilyenkor a második sor ülései a középső kartámasszá alakítása után közelebb csúsztathatók egymáshoz, nagyobb vállteret adva így mindkét irányban. Ha pedig egy rakat gyereket kell edzésre, szakkörre, Mekibe vinni, akkor hétszemélyessé is alakítható a belső. Persze a harmadik üléssora a megszokott szükséghely, legfeljebb kicsiknek nyújt megfelelő életteret és hátra bemászni sem a legkönnyebb, hiába a csúsztatható, dönthető második üléssor.

Hopp, itt pedig kettő ember fér el

Hopp, itt pedig kettő ember fér el

Csomagtartójának befogadóképessége változatlan maradt, öt üléssel 710, kettővel 1860 liternyi űr várja a csomagokat, hét üléssel viszont csak 152. Hátul megvannak a kötelező csomagrögzítő fülek, szatyorkampók és még sínen tologatható akasztók, rögzítőfülek is megtalálhatók hátul. Ezen felül különböző méretű hálókkal is el lehet szeparálni az utasteret a raktértől, ha éppen erre van szükség.

A belsőt össze-vissza lehet variálni. Ha kell négyüléses, ha kell hét, vagy akár kettő, de akkor nagy csomagtartóval:

output_jpOxM0

A világos kárpit optikailag is tágasabbá teszi a belsőt, az anyagok minőséginek tűnnek és a kivitelezés is tisztességes, semmi nem nyiszorog vagy zörög benne. A kabin világítása is parádés, sötétben ajtót nyitva egy kivilágított műemlék sem fürdik nagyobb fényben, mint a Zafira belseje. Ami éjszaka autózva még hangulatvilágítással is kedveskedik és a nagy hidegben élvezet volt a fűthető ülés, kormány duója is. Az alábbi képen látszik, hol és mennyire fűti fel az autó azokat a részeit, amihez vezetés közben muszáj valaminkkel hozzáérni:

Az ülésfűtés fűtőszálai még a kihúzható ülőlaphosszabbítóba is elérnek

Az ülésfűtés fűtőszálai még a kihúzható ülőlap-hosszabbítóba is elérnek

A teljes kormány kellemes meleg, nem csak ott, ahol fogni illik

A teljes kormány kellemes meleg, nem csak ott, ahol fogni illikminőségérzetét

Az Opel hagyományosan jó üléseket épít az autóiba, ilyenek találhatók a Zafirában is. Hosszban állítható és emelhető ülőlap, deréktámasz, mind mind megtalálható benne és valóban baromi kényelmes. Hajszállal lágyabb, mint amire azt gondolnánk, hogy ilyet szeretnénk, de hosszabb használat közben kiderül, ez mégis pont így jó.

„>