Röviden – Opel Zafira Tourer 1,6 CDTi Innovation 134 LE |
Mi ez? |
Az Opel középkategóriás modelljének a Zafirának 2016-ban frissített változata, 1,6-os dízelmotorral, hét üléssel |
Mi tud? |
Tágas, kényelmes, jól variálható, mindent elnyelő belseje van |
Mibe kerül? |
7 millió forinttól indul az árlista, a tesztautó alapára 9 millió forint, amihez 1,66 millió forintnyi extrát csaptak hozzá pluszba |
Kinek jó? |
A sok cuccal, változatos felállásban utazó családok csodafegyvere a Zafira |
Bár az egyterűek ideje úgy fest, leáldozóban van, a legerősebbek közül néhányan biztosan túlélik majd a jelenlegi nehéz, jellemzően egyre inkább az SUV-k által uralt időket. Ilyen az idehaza roppant népszerű Opel Zafira is, amely nem is olyan régen, nagyjából fél évvel ezelőtt esett át egy látványra komolyabb ráncfelvarráson.
A változás innen a legszembetűnőbb
A változás innen a legszembetűnőbb
Fotó megosztása:
Változatlanok maradtak a méretek is
Változatlanok maradtak a méretek is
Fotó megosztása:
LED-es lámpák világítanak hátul
LED-es lámpák világítanak hátul
Fotó megosztása:
Így kell kinéznie egy egyterűnek
Így kell kinéznie egy egyterűnek
Fotó megosztása:
A hűtőmaszk krómja a fényszóróban folytatódik
A hűtőmaszk krómja a fényszóróban folytatódik
Fotó megosztása:
LED-es fényszóró
LED-es fényszóró
Fotó megosztása:
Egymással szembe kalimpálnak az ablaktörlők
Egymással szembe kalimpálnak az ablaktörlők
Fotó megosztása:
Kameraarzenál figyeli a külvilágot
Kameraarzenál figyeli a külvilágot
Fotó megosztása:
Tükör díszburkolat
Tükör díszburkolat
Fotó megosztása:
Fekete tömböt alkotnak az ablakok
Fekete tömböt alkotnak az ablakok
Fotó megosztása:
LED fények a hátsó lámpában
LED fények a hátsó lámpában
Fotó megosztása:
Opel embléma vastag króm díszcsíkban
Opel embléma vastag króm díszcsíkban
Fotó megosztása:
18 colos felnik
18 colos felnik
Fotó megosztása:
Klassz dolog az OnStar rendszer
Klassz dolog az OnStar rendszer
Fotó megosztása:
Kényelmes, kihúzható ülőlapos ülések
Kényelmes, kihúzható ülőlapos ülések
Fotó megosztása:
Hátul kétülésessé is alakítható
Hátul kétülésessé is alakítható
Fotó megosztása:
AJtókárpit, nagy térképzsebbel
AJtókárpit, nagy térképzsebbel
Fotó megosztása:
Apró rekeszke
Apró rekeszke
Fotó megosztása:
Elektromos állítású vezetőülés
Elektromos állítású vezetőülés
Fotó megosztása:
Extra az Infinity hifi is
Extra az Infinity hifi is
Fotó megosztása:
Fűthető, klassz kormány
Fűthető, klassz kormány
Fotó megosztása:
Ésszerűbb a középkonzol is
Ésszerűbb a középkonzol is
Fotó megosztása:
Klasszikus két kerek műszer alkotja a műszerfalat
Klasszikus két kerek műszer alkotja a műszerfalat
Fotó megosztása:
Gombok a kormányon
Gombok a kormányon
Fotó megosztása:
Gombok a kormányon
Gombok a kormányon
Fotó megosztása:
Klasszikus két kerek műszer alkotja a műszerfalat
Klasszikus két kerek műszer alkotja a műszerfalat
Fotó megosztása:
Monokróm kijelző a kerek műszerek közt
Monokróm kijelző a kerek műszerek közt
Fotó megosztása:
Az OnStar rendszer gombjai
Az OnStar rendszer gombjai
Fotó megosztása:
Kár, hogy a divat érdekében simogatósra cserélték az igazi gombokat
Kár, hogy a divat érdekében simogatósra cserélték az igazi gombokat
Fotó megosztása:
Kár, hogy a divat érdekében simogatósra cserélték az igazi gombokat
Kár, hogy a divat érdekében simogatósra cserélték az igazi gombokat
Fotó megosztása:
Oda fogunk kanyarodni
Oda fogunk kanyarodni
Fotó megosztása:
Jó dolog a kormányfűtés
Jó dolog a kormányfűtés
Fotó megosztása:
Innen vezérelhető a klíma
Innen vezérelhető a klíma
Fotó megosztása:
Sport módban jóval érzékenyebb a gázpedál, keményebb a kormány
Sport módban jóval érzékenyebb a gázpedál, keményebb a kormány
Fotó megosztása:
Tologatható könyöklő
Tologatható könyöklő
Fotó megosztása:
Hiába az ECO mód, 8 litert úgy benyelt, mint a sicc
Hiába az ECO mód, 8 litert úgy benyelt, mint a sicc
Fotó megosztása:
Kétpálcás A-oszlop
Kétpálcás A-oszlop
Fotó megosztása:
Hatfokozatú, kellemes váltó
Hatfokozatú, kellemes váltó
Fotó megosztása:
Redőnyös rekesz a hátsó utasok vackainak
Redőnyös rekesz a hátsó utasok vackainak
Fotó megosztása:
Most 3 személyes a hátsó pad
Most 3 személyes a hátsó pad
Fotó megosztása:
Hopp, itt pedig kettő ember fér el
Hopp, itt pedig kettő ember fér el
Fotó megosztása:
Hopp, itt pedig kettő ember fér el
Hopp, itt pedig kettő ember fér el
Fotó megosztása:
Tologatható, hajtogatható ülések a második sorban
Tologatható, hajtogatható ülések a második sorban
Fotó megosztása:
Tologatható, hajtogatható ülések a második sorban
Tologatható, hajtogatható ülések a második sorban
Fotó megosztása:
Tologatható, hajtogatható ülések a második sorban
Tologatható, hajtogatható ülések a második sorban
Fotó megosztása:
Tologatható, hajtogatható ülések a második sorban
Tologatható, hajtogatható ülések a második sorban
Fotó megosztása:
Tologatható, hajtogatható ülések a második sorban
Tologatható, hajtogatható ülések a második sorban
Fotó megosztása:
Szellőzés a második sorban ülőknek
Szellőzés a második sorban ülőknek
Fotó megosztása:
Redőny a hátsó ajtón
Redőny a hátsó ajtón
Fotó megosztása:
Ajtózsebek
Ajtózsebek
Fotó megosztása:
Hálókkal szeparálható el a csomagtartó
Hálókkal szeparálható el a csomagtartó
Fotó megosztása:
Teleszkópok tartják a motorháztetőt
Teleszkópok tartják a motorháztetőt
Fotó megosztása:
Így fest az 1,6-os dízelmotor
Így fest az 1,6-os dízelmotor
Fotó megosztása:
A teljes kormány kellemes meleg, nem csak ott, ahol fogni illik
A teljes kormány kellemes meleg, nem csak ott, ahol fogni illik
Fotó megosztása:
Az ülésfűtés fűtőszálai még a kihúzható ülőlaphosszabbítóba is elérnek
Az ülésfűtés fűtőszálai még a kihúzható ülőlaphosszabbítóba is elérnek
Fotó megosztása:
Külső
Bár az autó megjelenése elölről alaposan megváltozott, a Zafira a lemezek alatt szinte ugyanaz maradt. Búcsút mondhatunk a korábbi, tagadhatatlanul látványos, de mégis megosztó orrkialakításnak, pontosabban a szomorúan lefelé húzódó lámpáknak. Ezek helyét sokkal konzervatívabb, de esztétikailag könnyebben emészthető fényszórók váltják, látványos LED-es betétekkel. A Zafira méretei változatlanok maradtak, ugyanúgy 4666 mm hosszú, 1884 mm széles és a tengelytáv is maradt 276 centiméteres. A kasztni nem túl izgalmas, de nagyjából csak ilyenre lehet, kell megcsinálni egy kívülről kompakt méretű, belül hatalmas egyterűt: picike buszformájúra.
Nem annyira látványos a különbség, így segítségnek: a fehér az új, a barna a régi Zafira
Belső
Frissült az autó belseje is, új a kormánykerék, aminek közepe egész kicsikére zsugorodott. A kaotikus gombsort is kigyomlálták, az érintőképernyős kijelző lejjebb költözött és alaposan leegyszerűsödött a középkonzol gomberdeje is. Ez alapvetően jó dolog, az viszont kevésbé, hogy az igazi gombokat sok helyen simogatósra cserélték, ami menet közben igazi átok, mivel semmi visszajelzést nem ad arról, hogy most akkor kapcsolt-e vagy sem. Magától értetődő az okostelefon csatlakoztatás, a navigáció és a mókás dolgokra képes OnStar központi diszpécserszolgálat is megtalálható, valamint fedélzeti wifi is került az autóba. Így utazás közben is lehet netezni, még véletlenül sem kell kifelé bambulni az amúgy redőnnyel besötétíthető hátsó ablakokon keresztül.
Kényelmes, kihúzható ülőlapos ülések
Fűthető, klassz kormány
A Zafira igazi erőssége belsejének variálhatósága és a temérdek kisebb nagyobb rakodóhely. Ha sok csomagot kell szállítani, akkor kétszemélyesként működik, irgalmatlan méretű csomagtérrel, normális üzemben ötszemélyesként lehet használni, hosszabb utakra a legkényelmesebb felállás a négyszemélyes belső tér, ilyenkor a második sor ülései a középső kartámasszá alakítása után közelebb csúsztathatók egymáshoz, nagyobb vállteret adva így mindkét irányban. Ha pedig egy rakat gyereket kell edzésre, szakkörre, Mekibe vinni, akkor hétszemélyessé is alakítható a belső. Persze a harmadik üléssora a megszokott szükséghely, legfeljebb kicsiknek nyújt megfelelő életteret és hátra bemászni sem a legkönnyebb, hiába a csúsztatható, dönthető második üléssor.
Hopp, itt pedig kettő ember fér el
Csomagtartójának befogadóképessége változatlan maradt, öt üléssel 710, kettővel 1860 liternyi űr várja a csomagokat, hét üléssel viszont csak 152. Hátul megvannak a kötelező csomagrögzítő fülek, szatyorkampók és még sínen tologatható akasztók, rögzítőfülek is megtalálhatók hátul. Ezen felül különböző méretű hálókkal is el lehet szeparálni az utasteret a raktértől, ha éppen erre van szükség.
A belsőt össze-vissza lehet variálni. Ha kell négyüléses, ha kell hét, vagy akár kettő, de akkor nagy csomagtartóval:
A világos kárpit optikailag is tágasabbá teszi a belsőt, az anyagok minőséginek tűnnek és a kivitelezés is tisztességes, semmi nem nyiszorog vagy zörög benne. A kabin világítása is parádés, sötétben ajtót nyitva egy kivilágított műemlék sem fürdik nagyobb fényben, mint a Zafira belseje. Ami éjszaka autózva még hangulatvilágítással is kedveskedik és a nagy hidegben élvezet volt a fűthető ülés, kormány duója is. Az alábbi képen látszik, hol és mennyire fűti fel az autó azokat a részeit, amihez vezetés közben muszáj valaminkkel hozzáérni:
Az ülésfűtés fűtőszálai még a kihúzható ülőlap-hosszabbítóba is elérnek
A teljes kormány kellemes meleg, nem csak ott, ahol fogni illikminőségérzetét
Az Opel hagyományosan jó üléseket épít az autóiba, ilyenek találhatók a Zafirában is. Hosszban állítható és emelhető ülőlap, deréktámasz, mind mind megtalálható benne és valóban baromi kényelmes. Hajszállal lágyabb, mint amire azt gondolnánk, hogy ilyet szeretnénk, de hosszabb használat közben kiderül, ez mégis pont így jó.
„>
Vezetés
Adatlap
Opel Zafira 1,6 (134 LE)
Motor |
Soros 4 hengeres turbódízel, 1598 ccm |
Teljesítmény |
99 kW (134 LE) / 3500-4000 ford. |
Nyomaték |
320 Nm / 2000 ford |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
11,2 sec |
Végsebesség |
193 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
4,7 liter/100 km |
Listaár: |
9 millió forint |
Egy családi autónál nem feltétlenül az élvezetes vezethetőség a fő szempont, így világraszóló gyorsulás, borzongató motorhang, vagy parádés futómű sincs a megújult Zafira alatt. Csak szimplán kényelmes, az 1,6-os dízelmotor 134 lóerős teljesítménye pont elég ide, futóműve is komfortos, szépen kisimítja az útfelület egyenetlenségeit, utastere pedig csendes, hangok legfeljebb a tükör környékén hallatszanak.
Vezetőtámogató rendszerek terén szintén jól áll az autó, az adaptív tempomat mellett sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, radarokat, táblafelismerő berendezést, tolatókamerát is kap a sofőr maga mellé. A legklasszabb dolog mégis az OnStar fantázianevű szolgáltatás. Ennek segítségével balesetkor automatikus riasztás indítható, de jármű diagnosztika mellett előre megtervezett utat is rátölthet az ember, vagy éppen okostelefonnal nyithatja, zárhatja is az autót, akár egy másik megyéből is. Vagy térképen megnézheti, pontosan hol is áll az autó. Szóval jó játék, hasznos funkciókkal, amibe az is belefér, hogy ha az autó lerobban, egyszerűen ezen keresztül kérünk segítséget.
Alább pár képernyőfotó, keréknyomással, üzemanyagszinttel, vagy éppen az autó tartózkodási helyével:
Kár, hogy a divat érdekében simogatósra cserélték az igazi gombokat
Költségek
Az 1,6-os, 134 lóerős dízelmotorral az Opel Zafira Innovation modell alapára 9 millió forint. A fizetős, feláras extrák a következők:
- Metálfény – 143 ezer
- Light Neutral kárpit – 30 ezer
- Vezető segítő csomag – 105 ezer
- Park & Go csomag – 335 ezer
- Téli csomag – 130 ezer
- Rugalmasság csomag – 75 ezer
- Ergonómikus sport ülés csomag az első üléseknél – 152 ezer
- Vezető ülés elektromos állítás – 170 ezer
- Kapitányülés a második sorban – 65 ezer
- Csomagtér elválasztó háló – 26 ezer
- Könyöktámasz csúsztatható fedéllel – 65 ezer
- Infinity Premium Audio rendszer – 180 ezer
- Riasztó – 72 ezer
- Ötküllős 18 colos alufelni – 82 ezer
- Szükségpótkerék – 16 ezer
- Elektromos, fűthető, behajtható külső tükör – 16 ezer
Ez összesen 1 662 000 forint, amit a 9 milliós alapárhoz csapva 10 662 000 forintos listaár jön ki a végére. A teszthét végére, városi és autópályás autózással pontosan 8,0 literes fogyasztást mértünk, ami nem tűnik túl barátinak. Ennek ellenére az Opel egyterűje roppant szimpatikus, élhető belsejű jószág, bár vezetni nem túl szórakoztató.
Az Opel Zafira és vetélytársai – Listaár, forint |
VW Touran 2,0 (150 LE) |
9 325 990 forint |
Renault Grand Scenic (130 LE) |
8 449 000 forint |
Grand C4 Picasso (150 LE) |
8 575 000 forint |
Értékelés
Mellette – Ellene |
- Jól variálható belső
- Zseniális ülések
- Klassz extrák
|
- Nehéz karosszéria
- Sokat fogyaszt
|
Hány pontot adnál az Opel Zafirának?
Hány pontot adnál az Opel Zafirának?