Több mint ezer lájkot kaptak az első képek, nem véletlenül. Ilyet ritkán lát autórajongó, és szerencsére a Gabura Motorsportnál nem rejtegetik friss kincsüket.

15401181_1130616480325570_3843793722919580765_n

„Annak idején a Lada motorsport-részlege, a Stasys Brundza vezette VFTS (Vilnyusskaya Fabrika Transportnykh Sredstv) nem kisebb terveket szövögetett, minthogy a ralipályákon (is) megleckézteti a nyugati kapitalista ellenfeleket. A 2105-ös Lada alapjaira épített orosz csodafegyverhez például 1,8 literes, 16 szelepes DOHC turbómotort is fejlesztettek – sajnos ezt már nem homologizálták. Tudomásunk szerint a 240 lóerős, T16 jelzésű prototípus motorból mindössze két gyári példány készült.

15578321_1133894476664437_1016766172344062121_o

Nos, az egyik nemrég feltűnt egy internetes hirdetésben, de 1-2 napon belül már nyoma sem volt a ritka „VFTS kincsnek”… Most az a ragyogó hírünk van, hogy Magyarországra, mégpedig a miskolci székhelyű Gabura Motorsporthoz került a vilniuszi rettenet!”

Jó látni, hogy a Ladának és a VFTS-nek mind a mai napig ilyen nagy és lelkes rajongótábora van! A hozzászólásokban (közel 100) persze kaptunk hideget-meleget, úgyhogy szeretnénk néhány dolgot tisztázni: ezt a motort semmiképen nem akarjuk beépíteni használatra, véleményünk szerint is egy motorsport történeti ereklye és egy gyűjteményben lenne a legpofásabb.

16252040_1172461442807740_4773541707252773210_o

Büszkék vagyunk rá, hogy magyar kezekbe került ez a motor. Elismerően nyilatkoznak a Litvánok is a magyar elhivatottságot illetően, szerintük Magyarországon vannak a legkeményebb Ladások! – írták a Facebook oldalon.

További értékes infók a Gabura oldalán, és aki csak kattintani bír ossza meg ezt a hírt Ladás ismerőseivel, mert ezek a srácok megérdemlik.