Méghozzá a német gyártó korabeli zászlóshajója, a W108-as tűnt fel néha a magyar utakon megkülönböztető jelzéssel és rendőrségi festéssel. A hatvanas-hetvenes évek fordulójának idején magas rangú hivatali vezetők (főként minisztériumok dolgozói) használtak nagy Mercedeseket, néhány, kivételes helyzetű magánszemély birtokában is akadt talán pár, azonban rendőrségi kivitelű és festésű darabokról nem nagyon maradt fenn sem „legenda”, sem közismert dokumentum.

Viszont a Fortepan gyűjteménye ebben a témában is hasznos mankónak bizonyul, mert készültek fotók a  Közlekedésrendészeti Főosztály garázsában álló ritkaságokról

Nádasdy utca 1-3., BRFK, Közlekedésrendészeti Főosztály, Forgalombiztosítási Osztály, garázs.   FOTO:FORTEPAN / URBÁN TAMÁS adományozó.

Nádasdy utca 1-3., BRFK, Közlekedésrendészeti Főosztály, Forgalombiztosítási Osztály, garázs. FOTO:FORTEPAN / URBÁN TAMÁS adományozó.

FOTO:FORTEPAN / URBÁN TAMÁS adományozó.

FOTO:FORTEPAN / URBÁN TAMÁS adományozó.

Az első W108 (és W109) típusszámú Mercedesek 1965 augusztusában kerültek piacra, és a márka hagyományaira építve a korszak autógyártásának csúcsát képviselték. A befecskendezős modellek komplex üzemanyagrendszere, a W109 légrugós felfüggesztése vagy a W108-asok hidro-pneumatikus, a szintszabályzást is biztosító kiegyenlítő eleme szinte űrtechnikának tekinthető a hazánkban futó szocialista modellek többségéhez viszonyítva. (További érdekes infók a típusnak szentelt honlapon)

Látta, mit műveltek a magyar autóvásárlók?