A világ számos pontján bevett szokás, hogy a kis forgalmú, de veszélyes kereszteződéseknél az aszfaltba beépített érzékelő – legyen szó tömegszenzorról vagy egy elektromos hurokról, amelyben a jármű fém karosszériája indukál áramot – vezérli a közlekedési lámpát: így csak akkor kell megállítani a keresztirányú forgalmat, ha az valóban indokolt.

Igen ám, de a kisebb járművek, mindenekelőtt a motorkerékpárok egyszerűen nem indítják be az ilyen érzékelőket, így az ember várakozhat napestig, a lámpa soha nem fog zöldre váltani. Eredetileg ez indokolta azokat a kezdeményezéseket, amelyek nyomán jelenleg mintegy két tucat amerikai államban szabad áthajtani a piros jelzésen, ha az ember betartja az ésszerű óvintézkedéseket.

A mostani törvény valamelyest máshogy fogalmaz: itt a lámpa esetleges meghibásodásáról van szó, azaz ha az autós úgy gondolja, elromlott a lámpa, elég szétnéznie, és ha nem jön senki, büntetlenül áthajthat a kereszteződésen.

A rendőrök, autóvezető-oktatók és egyéb közlekedési szakemberek szerint súlyosan elhibázott lépés ez, hiszen az autósok már így túlságosan sietnek, és ha a kezükbe adjuk a döntés jogát egy ilyen kritikus helyzetben, minden bizonnyal sokan fogják tévesen felmérni a helyzetet, és a jogszerűség vélelme alatt életveszélyes szituációt teremteni.