A brit Autocar úgy tudja, a következő generációs Volkswagen Golf GTI benzin-elektromos hajtásláncot kap. A 2020 táján várható modellváltásnál megmarad a 2,0 literes benzines turbómotor, ám azt 48 voltos fedélzeti elektromos rendszerrel és segédhajtóműként is szolgáló indítómotor-generátorral társítják.

A kedvezőbb emisszió-szabályozás és egyenletesebb nyomatékleadás érdekében elektromos meghajtású kompresszorral váltják fel a hagyományos turbófeltöltőt – ilyen megoldással az Audinál találkozhattunk.

Hogy mennyi lesz a rendszerteljesítmény, még korai volna megmondani, ám valószínű, hogy nem adják lejjebb a jelenlegi GTI Clubsportnál, ami minimum 265 lóerőt jelent.

2-volkswagen_golf_gte_26

Ha ezt egybevetjük az MQB padlólemez új kiadásánál elérhető, minimum fél mázsás tömegcsökkentéssel, jelentős dinamikai változások várhatók, miközben a fogyasztás akár csökkenhet is.

A vásárlók ezzel egyébként teljesen össze fognak zavarodni, hiszen jelenleg is kapható a Golf GTE (képeinken), amely tisztes konnektoros hibridként szolgálja a környezettudatos autózást (vagy legalábbis annak a látszatát.)