Egy dolog, hogy mit mutatnak a vásárlási statisztikák, és egészen más, hogy mi az, ami a nagyközönséget izgatja: erre jött rá a Quickco nevű brit autóalkatrész-forgalmazó. Megnézték tehát a Google keresési statisztikáit, hogy kiderítsék, a világ egyes országaiban melyik márkára keresnek rá leggyakrabban.
Összesen 193 nemzet preferenciáival ismerkedhetünk meg az alábbi térkép(ek) segítségével.
Érdekes látni, hogy miközben a Volkswagen-csoport összességében átvette a világelsőséget a Toyotától, márkái külön-külön nem képezik vágy tárgyát – semmi meglepő nincs ebben persze, de jó, ha időnként emlékeztetjük magunkat a piac működésére.
A Toyota 74 országban számít elsőnek, a BMW 51 nemzettel a második, majd (és ez már érdekes!) a Hyundai következik, 17 elsőséggel. Ez a három márka lefedi a világ 73 százalékát, a többiek a maradékon osztoznak. És hogy kik a többiek? Nincs a listán a Ford, sem a Nissan, de ez kevésbé meglepő, mint hogy a 17 millió lakosú nyugat-afrikai Nigerben a Bugattira keresnek rá a legtöbben.