A rendkívüli időjárás által érintett megyékben a katasztrófavédelem megerősített állománnyal, operatív törzs irányításával dolgozott, a hivatásos katasztrófavédelem 42 helyen volt jelen 233 dolgozóval, rajtuk kívül önkéntes és önkormányzati tűzoltók is szolgálatba álltak.
Országosan 659 munkagép dolgozott a közúthálózaton, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. 1630 munkatársa volt szolgálatban. A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. 77 technikai eszközzel végezte a fővárosi utak síkosságmentesítését. Pedig csak elég lett volna elővenni ezt a pokoli Krazt, vagy a haverjait:
Ízlésesen felszerelt, szolid MiG-15-ös hajtómű került a jobb sorsra érdemes Kraz orrára. Na nem azért, hogy a hangsebességnél gyorsabban tudjon tolatni, inkább a mutáns zombihóemberek leverésére szerkesztették. Jobb, ha nem tudjuk, mennyi üzemanyagot fogyasztott el egy-egy mellékutca hó- és autómentesítésekor. Arról nem is beszélve, hányan rezzentek össze álmukban, amikor hajnali háromkor elsettenkedett egy ilyen az ablak alatt.
1996/97 tele elég keményre sikeredett. Ekkor született meg a Hőbörgő becenévre keresztelt, rendkívül ötletes magyar „találmány”, ami nem volt egyéb, mint egy Kraz teherautó elé kötött MiG-15-ös hajtómű. A platóra 700 literes kerozintartály került.
Szintén egy MiG-15 vadászgép komplett sugárhajtóműve látható a képen, na meg a gazdatest, ami egy Ikarus 60-as. A kiömlőnyílásra egy barkácsolt diffúzort szereltek , ami teríti és némiképp lassítja a gázsugarat. A gázturbina levegőbeömlő nyílásai az Ikarus első tengelyénél lévő kerékjáratnál vannak ledróthálózva. Erre az ízléses megoldásra azért volt szükség hogy nagyobb tárgyakat, esetleg embereket ne tudjon berántani a levegőáram. A szerkezet nem önjáró. A tengelyeken nem látni sem hajtásláncot, sem fékeket, amire ilyen tolóerőnél szükség lenne. A felépítményre minden bizonnyal a hajtómű védelme miatt volt szükség.
Innen nézve egészen hihetetlen, de vannak olyan országok a Földön, ahol nem áll le a vasúti közlekedés egy leheletnyi zúzmarától. Ott ehhez hasonló rémségekkel tolják le a havat a pályáról. A cucc 1966-os születésű, 167 tonnás és 3000 lóerős. El is bánik az ártatlan kis hópelyhekkel és a jéggel röhögve, feltéve, ha van kéznél 3-4 mozdony, ami tolja.