Nagy a találgatás, hogy mivel fog közlekedni az orosz elnök a magyar fővárosban, de várhatóan saját Mercedes-Benz limuzinját hozza el, egy másik repülővel.

Putyin holnap landol Ferihegyen, és az államfő a legritkább esetben utazik a fogadó országban szervezett, bérelt autóval, legtöbbször repülővel szállítja otthonos privát konvoját a célországba.

2016 nyarán így vonult Putyin konvoja Görögországban, az elnöki autó szintén a Mercedes S Guard volt

Az orosz elnököt szállító páncélautó pontos műszaki adatait természetesen nem tudhatjuk, még a tömegét sem szokta elárulni a gyártó, hogy nehezebb legyen a felkészülés egy esetleges támadás szervezőinek. Nagyjából 5 tonna körül lehet a súlya, egy-egy ajtaja kb. 150 kilót nyom. Az ajtók nyitásában villanymotorok segítenek, a többrétegű polikarbonát oldalablakokat hidraulikus rendszer segít mozgatni.

A normál modellekhez képest 1,5 méterrel hosszabb a tengelytávolság, ennyivel több hely jut a hátul utazóknak a 6,5 méteres limuzinban. A tető is magasabban fut, így kényelmesebb beszállni. A kellemes hangulatról a legnemesebb fából és kiváló minőségű bőrből összeállított belső gondoskodik. Ez persze a 300-400 milliós árcédula mellett el is várható.

Olvasta? Vegyszerrel buktatnák le a pesti autótolvajokat!

Hátul négyen utazhatnak, 2-2 egymással szemben elhelyezett fotelben. A külvilágtól elektromos mozgatású függönyökkel, a sofőrtől távirányítású válaszfallal szeparálható el a hátsó traktus.

Televízió, Blu-ray-lejátszó, internetkapcsolat is rendelkezésre áll, de a limuzint műholdas kommunikációs berendezésekkel is felszerelték , a csomagtartóban tűzoltórendszer és oxigénellátó berendezés is található; esetleges vegyi támadás esetén a hermetikusan lezárt kabinban még órákig elegendő a levegő a védett személynek. Természetesen az utaskabinban túlnyomás van, így füst vagy könnygáz sem juthat be. A tűzoltórendszer automatikusan aktiválódik, ha túl magasra szökik a hőmérséklet belül. Meg lennénk lepve, ha a kocsiban ne akadna pár zacskó vér Putyin vércsoportjából. A vezető dolgát előre és hátra is figyelő éjjellátó kamerák segítik.

A gumik természetesen abszolút defektbiztosak, komplett Kalasnyikov-tárakkal az abroncsokban is vígan gördül a limuzin, ilyenkor 80 km/órás tempót javasol a gyártó.

2015-ben így gördült át Putyin Budapesten

Az S-osztály ezen generációját eredendően V6-os, V8-as és V12-es motorokkal gyártották, de kakukktojásként a négyhengeres S 250 CDI is kínálatban volt pár évig, amely csupán 5,7 litert fogyasztott a szabványos ciklusban. Az orosz elnök páncélozott limuzinja természetesen a másik véglet. Normál haladáskor nem számít, de meneküléskor jól jön az 5,5 literes V12-es biturbó motor 517 LE teljesítménye, illetve 830 Nm-es nyomatéka. Az órási tömeg miatt a jármű sebessége elektronikusan korlátozott, 160, illetve 210 km/órás tempóról is hallani.

A motortér a hűtési igény és a tömegtakarékosság miatt sokkal kevésbé védett, mint a kabin, ezért alapvető fontosságú a V-motor. Ha az egyik hengersor leáll, még mindig mozgásképes maradhat a kocsi.