Hogy miért volt Schwarzeneggerrnek Unimogja? Nem ez a kérdés, hanem hogy miért nincs mindenkinek: kevés olyan felrendszámozható jármű létezik, amely vagányabb vagy férfiasabb volna a munkagépnél; civil használata annyira értelmetlen, hogy már magyarázatot sem igényel: ha a szomszéd Defenderrel, G-osztállyal vagy egyéb keményvonalas szerkezettel jár, csak az Unimoggal tudsz fölébe kerekedni – erkölcsileg és hasmagasságilag egyaránt.
Más kérdés, hogy ha egyszer megvan, gyorsan rájössz, hogy egy átlagember számára nem sok gyakorlati haszna van a német csodamasinának. Lám, Schwarzenegger 1977-es gyártású Unimogja is eladósorba került – nem is először, hiszen már tavaly megpróbáltak túladni rajta.
Jelenleg 329 980 dollárért, azaz szűk 95 millió forintért szeretnék eladni a veterán korú munkagépet; ennek az árnak a jelentős hányadát alighanem azért az aláírásért kérnék el, amely a műszerfalat díszíti, bár a nem egészen 3000 kilométeres futásteljesítmény (mit is mondtunk az értelmetlenségről?) is értékessé teheti gyűjtők szemében.
A 6,4 literes, soros hathengeres turbódízel erőforrás ereje félautomata sebességváltón keresztül jut el az osztóműbe. A fülkében két légrugós ülés, a platón kétszer kétszemélyes üléspad várja az utasokat, az abroncsokban menet közben szabályozható a nyomás.