A hidrogénből előállított elektromos árammal közlekedő, üzemanyagcellás targoncák rendkívül környezetbarát módon működnek, hiszen üzemeltetésük során sem szén-dioxidot, sem más káros anyagot nem bocsátanak ki. Emellett használatuk is nagyon kényelmes, mivel üzemanyagtartályuk körülbelül három perc alatt tölthető újra. Ezeket a járműveket szükség esetén kiegészítő áramforrásként is igénybe lehet venni, köszönhetően annak, hogy üzemanyagcellájuk áramot fejleszt.

A Toyota arra törekszik, hogy mérsékelje gyárai CO₂-kibocsátását, ezért azt tervezi, hogy rövidesen az összes hagyományos villástargoncáját üzemanyagcellásra cseréli. E folyamat első lépéseként 2018-ban újabb 20 ilyen targonca állhat munkába. Számuk 2020 körül pedig már 170-180 darabra nőhet.

A multi cég 2015-ben tette közzé 2050-ig szóló környezetvédelmi célkitűzéseit. Ennek része a hidrogén energiaforrásként való felhasználása. A gyártó további célja, hogy üzemeiben minél nagyobb arányban alkalmazza a hidrogént, valóra váltva ezzel a nulla CO₂-kibocsátású gyártás vízióját.

A japán gyártó ettől az évtől kezdve már alacsonypadlós, üzemanyagcellás autóbuszokat is értékesít, igaz egyelőre csak az anyaországban. A speciális hajtással rendelkező járművekből a hírek szerint legalább száz darab állhat forgalomba a tokiói olimpián.