Bár hivatalosan csupán ráncfelvarrás történt, a Toyota Yaris az ilyenkor szokásosnál átfogóbb megújuláson esett át.
Ezek egy részéről már korábban beszámoltunk: ilyen a másfél literes, négyhengeres benzinmotor bevezetése, amely erősebb és takarékosabb utóda a nyugdíjba vonuló 1.33-as blokknak. Legnagyobb teljesítménye 111 lóerő, maximális nyomatéka 136 Nm, 11,0 mp alatt gyorsítja 100 km/órára a Yarist.
Az új motorhoz új bakok és féltengelyek tartoznak, amelyek az áthangolt elektromos szervokormánnyal együtt pontosabbá teszik a vezethetőséget, komfortosabbá és rezgésmentesebbé az utazást.
Szintén fontos előrelépés, hogy mostantól a Yaris minden egyes kivitele megkapja a Toyota Safety Sense aktív biztonsági csomagot, amely ütközést megelőző biztonsági rendszert, autonóm vészfékezést, automata távolsági világítást, sávelhagyásra figyelmeztetést, valamint (a belépő szintet kivéve) jelzőtábla-felismerést tartalmaz.
Formailag az Aygo karakteres vonásait ölti magára a Yaris, központban a hatalmas X-et formáló orrkialakítással, amely az egész autó kiállását meghatározza. A fényszóró is megújult, ahogy a hátsó lámpatest, valamint a felnik és dísztárcsák választéka is.
Az utastérben 4,2 colos digitális kijelző jelent meg a két analóg főműszer között (közepes felszereltségi szinttől), megújultak a légbeömlők, áthangolták a műszermegvilágítást, az audiorendszer vezérlése letisztult és ergonomikusabb lett. Új a színek és a kárpitok választéka is.
Bár Európában nem kell különösebben győzködni a vevőket a hibrid kivitel erényeiről (több mint 40 százalékban eleve ezt a modellt vásárolják), a Toyota kifejlesztett egy olyan alkalmazást, amely gyűjti, tárolja és összegzi a globális márkakereskedői hálózatban megtett ügyféltesztutak mérlegét – így derült ki, hogy átlagos felhasználásnál az üzem 50 százalékot meghaladó hányadában kikapcsolva marad a benzinmotor, illetve hogy az átlagos üzemanyag-fogyasztás nem haladja meg az 5,0 litert.