Az autógyártás lenyűgözően komplex folyamat. Ezernyi alapanyagból készül ezernyi alkatrész, a technológia pedig egyre fejlődik. Oda sem figyelünk rá, miért tennénk? Azonban néha egy-egy apró részleten megakad a szemünk. Erre vajon miért volt szükség? Ezekre a hirtelen felbukkanó kérdésekre keresünk választ.
Szőrök az új abroncsokon. Az apró kiálló gumitüskékről mindenki számára egyértelmű, hogy friss abroncsról van szó. A gumihaj, avagy szőrszál a gyártástechnológia mellékterméke. Az öntőformában apró furatok alkalmazásával kerülik el a légbuborékok kialakulását, az alapanyag így tudja tökéletesen kitölteni a formát, és felvenni a tervezett mintázatot. Igaz már több gyártó szó szerint borotválja az új abroncsokat, így azok szőr nélkül kerülnek az üzletekbe.
Fekete pöttyök a szélvédő szélén. Ennek a a szélvédő belső oldalára felvitt kerámiabevonatnak sincs gyakorlati funkciója a használat során, mégis bajban lennénk nélküle. A fekete sáv célja, hogy megvédje a ragasztóanyagot az UV-sugárzás, káros, öregítő hatásától, enélkül az évek során meggyengülne a ragasztó, és mi szélvédő nélkül maradnánk.
Rejtett utalások mindenfelé. Ezek a szinte láthatatlan dizájnelemek nem töltenek be különösebb funkciót, és a sajtóanyagok hangzatos, stílusról, eleganciáról áradozó körmondataiba sem illenek bele. Renitens apró csínyek eredményei csupán, amit a mókás kedvű tervezők valahogy átvertek a vezetésen, és sikerült elfogadtatniuk az értelmetlennek tűnő elgondolást. Az Opel Corsában például cápák képeit rejtették el, a Volvo XC90-ben pókhálón ülő pókot találnak az utasok, a Mercedes R-osztályban pedig rejtett sörnyitó választja el a pohártartókat.
A fej erősíti a jelet. Ha egy nagy parkolóban nem találjuk az autónkat, célszerű koponyához nyomott kulccsal próbálkozni. Természetesen ha távirányítós központi zár van az autóban, enélkül nem sokra megyünk a homlokhoz szorított slusszkulccsal. Az elég sok vizet, mindenféle kocsonyás anyagot, jó és kevésbé jó gondolatot tároló emberi fej antennaként funkcionál, és így messzebbről is nyitható a kocsi.
Akár kötéllel is indítható. Lemerült az akkumulátor? Nincs, aki behúzzon? Bikakábel sincs kéznél és senki nem tud segíteni megtolni a vasat? Semmi gond, legyen az autóban egy durván 3-5 méteres kötél (vagy keskenyebb spanifer) és emelő. Aztán már csak szúrni kell egy egyest és behúzni a kéziféket.