A Forma-1-ben egyedüliként a kezdetek óta szereplő Ferrari jó ideje kivételezett helyzetben van a sportágban, pluszpénzeket, vétójogot sikerült kialkudniuk Bernie Ecclestone-tól.
A legutóbbi, 2013-ban életbe lépett szerződések alapján a maranellóiak pusztán a részvételért évi közel 100 millió dollárt kapnak az F1 bevételeiből, de a sportág új tulajdonosa, az amerikai Liberty Media a kontraktusok 2020-as kifutása után szeretné jóval méltányosabbá, egyelőbbé tenni a rendszert.
„A Ferrarinak óriási szponzori bevételei vannak. A még jobb versenyek ezt pozitív irányban befolyásolhatják majd. Szóval meg kell fontolni a csapatoknak szóló kifizetése egyenlőbbé tételét, a fairebb elosztást, és úgy vélem, azzal, hogy jobb platformot teremtünk a szponzoráció számára, már a Ferrari is benne lehet valamit valamiért alapon” – magyarázta a Liberty főnöke, Greg Maffei nemrég.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előző elnöke, Max Mosley egy friss interjúban egyenesen a bónusz azonnali megvonását javasolta a Libertynek.
„Ha rajtam múlna, én azonnal meglépném ezt. A helyzet az, hogy a Ferrari mindig is több szponzort lesz majd képes megszerezni, mint a többi csapat, úgyhogy úgy lenne fair, ha ugyanannyi pénzt kapnának a FOM (Formula One Management) kasszájából, a pluszt meg úgyis megkapják a szponzoroktól, mert híresek. Az, ha valaki háromszor annyi pénzt kap, ugyanakkora előny, mintha nagyobb motort használhatna. Lecsapódik a pilóták és az autók közötti egyenlőtlenségben” – mondta a brit Sky Sportsnak.
„Szóval szerintem az lenne a jó, ha mindenki ugyanannyi pénzből gazdálkodna, és a legokosabb mérnökök hoznák össze a legjobb autót, és a legjobb pilóta végezne a többiek előtt. Persze ez sosem valósulhat meg, amikor mindig van két-három csapat, amelyik sokkal többől gazdálkodik. Alapvetően már ez nem fair” – tette hozzá.