Amikor a Daimler úgy döntött, a Maybachot a Mercedes-Benz extrém felszereltségi szintjeként hozza vissza az élők sorába, nem biztos, hogy számolt a következményekkel.

Mert az S-osztályos limuzin és kabrió Maybachosítása elfogadható, majdhogynem helyén való fejlemény, hiszen a legmodernebb technológiákat alkalmazó csúcsmodellekről van szó.

A legújabb Maybach… nem, ezt nem hisszük el 1

Most viszont a G-osztályból, ebből a folyamatos csiszolgatás ellenére mégis csak fél évszázados őskövületből faragtak Maybachot, és ez akkor sem helyénvaló, ha egyébként a G-osztály, de főleg az a vászontetős AMG-szörny, aminek a képeken látható autót először hittük, nagyon is szimpatikus a maga elmebeteg módján.

De ideje leszállni a magas lóról, nem tisztünk kritizálni a Daimlert a döntéséért, majd megteszik azt az ügyfelek, ha nem értenek egyet a fejlesztéssel – bár van egy olyan sanda sejtésünk, hogy a Közel-Keleten a Maybachosított luxusterepjáró még a G500 4×4² fenevadnál is keresettebb lesz.

02-Mercedes-Maybach-G650-2

Ami tagadhatatlanul különlegessé teszi az autót, az egyrészt a V12-es motor (630 lóerőre hangolva), másrészt a hátsó üléssor, amely a Landaulet névhez méltóan nem csak főúri komfortot kínál a motorosan állítható, lábtámaszos ülésekkel, hanem teljesen el is választották azt az első üléssortól. Mivel kabrióról van szó, az egésznek csak jelképes jelentőse van, hiszen privát elvonulásra alkalmatlan a kocsi – annál inkább parádés kikocsizásra, mint a régi szép időkben.

15-Mercedes-Maybach-G650-15

A hírek szerint mindössze 99 példányban készül majd a kocsi, a hivatalos világpremierre a Genfi Autószalonon kerül sor.

Forrás: Carscoops.com