A Ferrari FXX-et szupergazdag ügyfeleknek találták ki, akik csak versenypályán hajthatják, leginkább a Ferrari által szervezett pályanapokon. Összesen 38 darab készült. Volt azonban egy brit vevő, aki utcán akarta használni a brutális sportkocsit, és persze volt az a pénz, amiért átalakították neki. Úgy tudni, a kocsi 2009-ben épült és 2015-ben módosította a Ferrari.

Az Enzo alapjaira épített FXX 6,3 literes V12-es motorja 800 lóerős, míg a később kiadott második sorozat már több mint 850 lóerőt teljesített. Ezzel képes volt akár 2,5 másodperc alatt elérni a 100 km/órás sebességet. Ebben az is szerepet játszik, hogy a hatfokozatú félautomata váltó 60 helyett már 20 milliszekundum alatt kapcsol.

397 km/órára nem több mint 14 másodperc alatt gyorsul!

Az utcai használathoz nemcsak rendszámot kapott a kocsi, de hátsó féklámpákat, dudát, valamint tolatókamerával és kézifékkel is gazdagodott. De módosítottak az üzemanyagrendszeren és felszerelték emelhető futóművel is, hogy a fekvőrendőrökön átjusson. Mi feltételezzük, hogy a versenypályára hangolt kipufogót is egy halkabbra cserélhették és a slick gumik helyett is valami utcára alkalmasabb kerülhetett fel.
media

Talán ráunt, talán valami még extrémebbre vált a tulajdonos, de az 55-ös rajtszámot még minidig viselő Ferrari FXX Evoluzione most eladó sorba került. A kocsit szolidan 9 999 999 fontért, azaz nagyjából 3,6 milliárd forintért hirdetik. Nem kevés, de megéri, ha a Tescóba akarunk leugrani egy ilyen hangú kocsival:

Van egy nem teljesen autentikus utcai FXX is, azt az Edo Competizione tuningcég építette a Ferraritól rendelt alkatrészekkel egy utcai Enzóból. Ez kocsi egyszer már az óceánban is megfürdött, de újjáépítették.