Félévvel az Audi RS3 szedán bemutatója után az RS3 Sportback is megkapja a továbbfejlesztett motor és módosított külsőt. A megújított sportmodell március elején a Genfi Autószalonon áll a nagyközönség elé.
Az eredetileg 2015-ben bemutatott RS3 ráncelvarráson átesett kivitele, továbbra is 2,5 literes öthengeres turbómotort kap, amely erősebb, mint valaha. Míg a 2011-es első generációban 340 lóerőt tudott, majd 2015-től már 367-et teljesített, immár kerek 400 lóerő vár bevetésre. Ezzel a modell ráígér a 380 lóerős Mercedes-Benz A45 AMG-re és a 370 lóerős M2-re is.
Nyomatékból sincs hiány, 450 newtonméter segíti a kiemelkedő rugalmasságot 1700 és 5850 percenkénti fordulatszám mellett száz százalékban. A fentiek fényében nem meglepő, hogy javult az Audi RS3 gyorsulása is, a korábbiakhoz képes 0,2 másodperccel hamarabb, 4,1 másodperc alatt képes álló helyzetből elérni a 100 km/órás tempót. Végsebessége alapesetben 250 km/óra (elektronikus korlátozás mellett), ám felárért akár 280-ra is képes a kocsi.
A módosított befecskendezéssel és motorvezérléssel készülő új Audi RS3 Sportback hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóval és elektrohidraulikus többtárcsás kuplunggal szerelt négykerék-hajtással juttatja a nyomatékot a kerekekhez. A sportos karakterisztika jegyében általában több nyomaték jut a hátsó tengelyre, de a menetstabilizáló segítségével szabályozott az egyes kerekekre jutó maximális nyomaték
Jár a kocsihoz annak habitusát befolyásoló Audi Drive Select, amely hatással van a kormányzásra, a váltóra, a gázreakcióra és a kipufogó hangjára is, felárért pedig állítható RS sportfutómű is kérhető. A normál A3-asokhoz képest 20 milliméterrel alacsonyabban ül a RS3, amely 235/35 R19-es abroncsokon gördül. 370 milliméteres acél féktárcsák lassítják széria felszerelésként, kerámia is választható, de azért borsos árat kérnek.
Persze nemcsak a technika adja el az RS3-mast így a külső is megváltozott. Új fényszórók és lökhárító jellemzi a kocsi orrát, de hátul is a lámpák és a lökhárító változott meg kismértékben. A hagyományos piros mutatós analóg műszeregység helyett rendelhető teljesen digitális kivitel is, amelynél kapcsolható RS látvány is, amikor a fordulatszámmérő középütt „ül”. Alapesetben is sportülések kerülnek az Audi RS3-ba, a képeken is látható a fejtámlákkal egybe épített kagylóülések felárasak.
Testvérével a Párizsi Autószalonon leleplezett RS3 Sedannal együtt 2017 márciusától rendelhető az RS3 Sportback, majd augusztustól indul a kiszállítás. A Győrben készülő kocsi Magyar ára még nem ismert, Németországban az ötajtós 54600 euróba (kb16,8 millió forint) kerül, a szedán 1300 euróval (400 ezer forint) drágább.