Az Alfa Romeo a ’90-es évek elején ugrott be a DTM (Német Túraautó Bajnokság) mezőnyébe a 155-össel, ami tengernyi technikai fejlesztést tartalmazott, így nem meglepő módon karrierje során 38 győzelmet hozott az olaszoknak. A legeredményesebb pilóták Nicola Larini és Alessandro Nannini voltak, ketten összesen több, mint 20-szor győztek a 155 DTM-mel.

Az Alfa Romeo 155 V6 Ti motorja 2,5 literes hathengeres, 90 fokos hengerszögű V6-os volt, ami már a kezdeti időkben is 400 lóerőt teljesített. Ráadásul egy új fejlesztésű összkerékhajtás is helyet kapott az autó alatt, ami az erő kétharmadát juttatta a hátsó kerekekhez. 1996-ra pedig már 490 lóerővel szaggatta az aszfaltot az olasz gép és akár 12 ezres fordulatig is lehetett forgatni a csodálatos hangú V6-ost.

Aerodinamikailag is igencsak előremutató volt a 155-ös, a lökhárítón és az oldalán lévő nyílások mind olyan légcsatornákon vezették keresztül a levegőt, ami hozzájárult ahhoz, hogy irdatlan mennyiségű leszorítóerő termelődjön a fenevad úton tartásához.