Az új szabályokhoz igazodva az idei szezonra a korábbinál jóval szélesebb abroncsokat fejlesztett a Pirelli, a cél a körönkénti öt másodperces gyorsulás elérése volt. Korábban többen kételkedtek abban, hogy ez valóban megvalósítható, a Pirelli azonban kitart amellett, hogy jelentős tempónövekedést hoznak a gumik, és persze az új szabályok.

“Nagyon kíváncsian várom az új autók formáját” – fogalmazott Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. “Nagyon másmilyenek, sokkal agresszívebbek lesznek, mint az utóbbi években voltak.”

“A szimulációk alapján öt másodperccel javulnak a barcelonai köridők, ami elég nagy dolog.”

Hembery arról is meg van győződve, hogy az első futamig nem derül ki minden. “Melbourne-ben látjuk majd igazán a változásokat, a fejlődést. Még mi sem tudjuk teljesen pontosan, hol tartunk a gumikkal, nekünk is szükségünk van a tesztekre.”

Az első abroncsok szélessége 245-ről 305, míg a hátsóké 325-ről 405 milliméterre nő.