Bemérette az E 350 e teljes élettartamára vetített szénlábnyomát a Mercedes-Benz. Az eredmény: a hálózatról tölthető hibrid modell szén-dioxid-kibocsátása mintegy 44 százalékkal kevesebb, mint az előző generációs, spéci befecskendezéssel megbolondított, részterhelésen szegénykeverékes üzemben működő E 350 CGI modellé (képeinken a bordó szedán) volt.

Balra a 350 CGI, jobbra a 350 e hathengeres motorja

Balra a 350 CGI, jobbra a 350 e hathengeres motorja

A 2,1 literes átlagfogyasztású modell környezetvédelmi tanúsítványát a TÜV Süd adta ki. A kalkuláció alapját negyedmillió kilométeres futásteljesítmény adta, illetve a hybrid modell esetében a külső töltéshez használt áram esetében az egész Európára vetített átlagos energiamixet vették figyelembe, azaz a kontinentális átlagnak megfelelő arányban szerepelt benne megújuló forrásból származó elektromos energia. Ha 100 százalékig megújuló energiával töltenénk a kocsi akkucsomagját, a CO2-kibocsátás 63 százalékkal csökkenne!

Azt viszont nem tudni, a tanúsítványban szerepelnek-e az akkumulátoroknak az autó életciklusának végén esedékessé váló hulladékkezelésével járó környezeti terhek.

Ennyit számít a konnektoros hibrid 2
Ennyit számít a konnektoros hibrid 3

A megtakarítás egyébként nemcsak a villanymotor közbeiktatásának, hanem a kilencfokozatú automata váltóra való átállásnak is köszönhető. Emlékeztetőül: a Mercedes-Benz E 350 e villanymotorja 88 lóerős, nyomatéka 440 Nm; a vonatkozó rendszeradatok 286 LE, illetve 550 Nm. Az autó akár 33 kilométert képes tisztán elektromos üzemben megtenni.