A Ferrari hosszú évek óta nagy reményekkel fut neki a Forma-1-es szezonnak, győzelmeket, a bajnoki címért való küzdelmet ígérnek, majd újra és újra elhasalnak. A konstruktőri 3. helyet hozó 2016 után idén nagyon kellene az előrelépés, de úgy hírlik, máris baj van Maranellóban.

A pletykák szerint a 2017-es autó fejlesztésével tévútra jutottak, a szélcsatornás tesztek igen rossz eredményeket hoztak, így már egy új, B modellen dolgoznak, amelyet a májusi Spanyol Nagydíjon vethetnének be.

A Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli a héten az autóversenyzési szerepvállalása 110 éves évfordulóját ünnepli, azonban a Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene távol maradt a torinói ünnepi rendezvényről, állítólag épp válságértekezletet tartottak Maranellóban.

A csapat szóvivője nem kívánta megerősíteni a fentieket:

„Nem lenne helyes most az elvárásokról beszélni. Új szabályok vannak, az autók teljesen mások lesznek. Tisztában vagyunk a képességeinkkel és azzal, milyen autót építettünk. A házon belüli eredmények megfelelnek a számításoknak, persze az csak a barcelonai teszten derül ki, hol állunk másokhoz képest.”

A csapatnál idén is a Scuderia eddigi utolsó világbajnoka, a 2007-es győztes Kimi Räikkönen, valamint Sebastian Vettel vezet. Valószínű, hogy a finn veterán az év végén visszavonul, a négyszeres bajnok német szerzőzéshosszabbítása pedig legalábbis kétséges, főképp, hogy 2018-ra akár a Mercedeshez is mehet.

A Ferrari ebben az évtizedben mindössze 11 futamot nyert.