A pályafutása során a Williamsszel, a McLarennel és a Red Bull-lal is világbajnoki címeket nyerő sztármérnök, Adrian Newey a közvélekedés szerint mindig ügyesen kapja el a szabályváltozásokat, azonban az elsősorban aerodinamikai zseniként ismert szakember annyira nem rajong az amúgy az aerodinamikát erősítő 2017-es szabályokért.
„A nagyobb mechanikai tapadás és a nagyobb leszorítóerő kombinációja miatt a kör nagyobb hányadában lehet majd padlógázon menni. De ezt azt is jelenti, hogy még inkább a motor határozza majd meg a teljesítményt. Engem továbbra is aggaszt, hogy a motor dominál, ez nem egészséges. Úgy lenne jó, ha a motor, a kasztni és a pilóta kombinációja érvényesülne” – nyilatkozta a hétvégén.
Newey is hangsúlyozza, hogy az új autók vezetése nagyobb megterhelést jelent majd a pilótáknak, amit ők valószínűleg élveznek is, de a nézőknek nem feltétlenül jut majd több izgalom, sőt.
„Mára már megszoktuk, hogy amikor a tévében nézzük az F1-et és a pilóták a rádión beszélnek, nem tűnik úgy, megemelkedett volna a pulzusuk vagy ilyesmi. Olyan, mintha ők is csak üldögélnének és néznék a versenyt. Az elképzelés az, hogy a plusz leszorítóerő és tapadás miatt az autókban nagyobb oldalgyorsulási erők lépnek fel, emiatt a versenyzőknek keményebben kell dolgozniuk vezetés közben. Azonban ennek az lehet az ára, hogy nem lesz szoros verseny, nem lesz előzés.”