Ne legyenek kétségeink. Kis fogyasztású dízelt senki sem a garázsnak vesz, ahogy megbízható családi japán típust sem. Ezeket az autókat már 15-20 évvel ezelőtt is használták, sokan jó sokat, így azért rengetegbe belepörgött már több mint félmillió kilométer.
Mégsem képviselnek komoly darabszámot az eladó autók között, erről lesz is majd szó a jövőben, de most inkább az őszinte használt típusokra koncentrálunk. Akad ezek között olyan, amit nyugodt szívvel megvehetünk?
Mercedes-Benz W123 a klasszikus zöldséges
Ez egy trükkös kérdés, a W123 maga a nagybetűs legenda, ha futásteljesítményről van szó. Kimennek a naprendszerből, és beindulnak egy marék szaharai homokból facsart harmattal is. Csakhogy már bőven a veterán kategóriába értek, így itthon már kihívás lehet a mindennapos úton tartásuk, mind utánajárást, mind a pénzügyi ráfordítást tekintve. Azért elég csábító ez az érvényes magyar papírokkal rendelkező 200 D, alig 560 000 kilométerrel. Mondhatni bejáratós.
Ha nem csak a W123 rozsdás árnyékát szeretnénk birtokolni, akkor 250 000 forintnál kicsit többet kell rászánnunk, 1-1,5 millió forint között akadnak már OT-érett darabok, egy makulátlan 200 D pedig 2,4 millió forintért eladó.
Skoda taxi
Klasszikus Csonti Car hirdetésben kínálja magát egy 2007-es Skoda Superb. A kreatív mellékszövegeiről híres kereskedésben nem szoktak köntörfalazni, most is őszinte sorokat csatoltak a rengeteg érdekes fuvart megélt, lelakott cseh géphez. „EZ MÁR TÉNYLEG TÖK CIKI. NAGYON KUTYAÓL ÁLLAPOTBAN VAN EZ A SUPERB. MIT IS MONDHATNÉK! IGÉNYEL NÉMI TÖRŐDÉST. DE MŰVÉSZ LELKŰ EMBERKÉNT MEGLÁTTAM BENNE A SZÉPET, A LEHETŐSÉGET, A FANTÁZIÁT. ÉS HA TE IS KÉPES VAGY TÚLLENDÜLNI A FÉKSZERVO PROBLÉMÁN VAGY A NÉHÁNY PISLÁKOLÓ CHECK LÁMPÁN A MŰSZERFALON AKKOR MEGLELHETED A VALÓDI ÉRTÉKÉT.
HA ELJÖSSZ A CSONTICAR-BA ÉS MEGTEKINTED A KOCSIT SZEMÉLYESEN AKKOR MESÉLÜNK MAJD NEKED A TAVALY BEÉPÍTETT 180 EZER KM-T FUTOTT MOTORRÓL, A TAXI ÜZEM ELŐNYEIRŐL, A 2007-ES SUPERBEK PIACI ÁRÁRÓL, A FÓLIA ALATTI METÁL FEKETE FÉNYEZÉSRŐL, STB. ETTŐL FÜGGETLENÜL TÉNYLEG ELÉG CIKI A KOCSI ÖSSZBENYOMÁSA. ( habár az ára is ) SZÓVAL JÓ LENNE HA MINÉL ELŐBB ELVINNÉD.”
Volvo közel a hétszázhoz
Érdemes megnézni a 2,4 literes, öthengeres dízelmotorral szerelt S60-asról készült képeket. Főleg a belteret. Így néz ki egy becsülettel tartott Volvo 696 000 kilométerrel, 690 ezerért. Simán letagadhatna legalább négyszázat. Persze a legtöbb esetben le is tagadják. A 2001-ben bemutatott, saját Volvo fejlesztésű motort tartós darabnak tartják a márkát ismerők, és talán furcsa mód itt pont előny az ötszázezer kilométer feletti futás, mert ami költséges, és cserélni kellett, azt már cserélték. Legalábbis okoskodhatunk így, ha már egy öregedő prémiumdízelbe temetjük a pénzünket.
A kisbusztól mit vársz?
Valahogy ebben a kategóriában kevésbé divat a trükközés. Mert ezt már a mezei autóvásárló sem hiszi el. Volkswagen Transporter, ami élete egy pontján nem hordott melósokat „németbe”? Olyan tényleg nincs! Ez az 1998-as T4 nem is tagadja le a múltját, 804 000 kilométerrel, fix 1,3 milliós árral keres magának új gazdát.
Patkány-Toyota olcsón
A Toyota elpusztíthatatlanságának nimbuszát itthon javarészt a Carina E építette fel. A kilencvenes évek elején feltörekvő vállalkozói réteg egyik kedvelt választása volt az ötajtósként is tágas, praktikus, mégis szedán formájú japán típus, ami a lassan kopó KGST-piac autói mellett űrhajóként hasított. Az E betű Európát jelöli, mert az autót ide tervezte a Toyota, és Angliában is gyártották a modellciklus második felében. Ezért is keresi mindenki a korai, még Japánban összerakott darabokat, léleknyugtató tapasztalatokra alapozva.
Ronda, kopott, lerúgott, talán rohad is, de indulni fog nagy valószínűséggel, és négyzetméter ára is igen kedvező ennek a 814 730 kilométert futott, 190 ezer forintért kínált Toyotának.