A Renault kedden Londonban mutatta be 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. A leleplezésen azt is elárulták, hogy a kasztni mellett az autóban dolgozó – a Red Bull és a Toro Rosso által is használt – erőforrás is gyakorlatilag vadonatúj.

„A motor 95 százalékban más. Minden egyes alkatrészre nagy hangsúlyt helyeztünk. A mostani motor már a következő három évre szóló terveink alapja. Kétségtelenül kockázatos bármit is változtatni az erőforráson, mert minden mindennel összefügg. Ha valamit kicserélünk, dőlhet a többi dominó is, szóval óvatosnak kell lenni” – nyilatkozta a motorfőnök, Remi Taffin.

„Mindenki azt mondta, hogy tavaly jó évünk volt (a motorral), a megbízhatósággal sem volt gond, miért változtattunk mindenen az idei évre? Azért, mert tudtuk, hogy tovább kell lépnünk, ezt már 15 hónappal korábban eldöntöttük. A tavaly látottak alapján eljutottunk a korábbi koncepció határaiig, lépni kellett.”

Taffin kiemelte, hogy a zsetonrendszer eltörlése miatt a mérnökök még szabadabban dolgozhatnak idén, simább lehet a fejlesztés is.

A leleplezésen az ügyvezető, Cyril Abiteboul azt állította, hogy körönként 3 tizedes javulás várható az új motortól. Taffin ezt azzal fejelte meg, hogy az idény végére szeretnék beérni a Mercedes teljesítményét:

„Tavaly azt mondtam, hogy igyekszünk megfelezni a Mercedeshez mért lemaradásunkat, idén pedig jöhet a másik fél. Elég jó kilátásaink vannak erre. Az idény végére megpróbáljuk eltüntetni a lemaradást, ez a cél, persze sosem tudhatjuk, mit csinálnak a többiek.”