Rossz hírünk van azoknak, akik a Porsche Panamera Turbo tulajdonosaként a gran turismo legerősebb kivitelét hitték magukénak: az 550 lóerős, 770 Nm nyomatékú versenybálnánál erősebb, gyorsabb, fürgébb és mellékesen jóval takarékosabb az új modellváltozat, a Turbo S E-Hybrid.
A Panamera Turbo 4.0 V8 motorjára épülő, 136 lóerős villanymotorral kiegészített hibrid hajtáslánc 130 extra lóerőt és 80 plusz newtonmétert présel ki magából. A szimpla Turbo modellel összehasonlítva az autó 3,9 helyett 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 306 helyett 310 km/óra. A legszebb persze az átlagfogyasztás, amely 9,4-ről lecsökkent 2,9 l/100 km-re – egyik érték sem hihető persze, de a különbség érzékletes.
A 14,1 kWh kapacitású akkumulátorral akár 50 kilométert is megtehetünk egyetlen feltöltéssel; normál háztartási csatlakozóról mintegy 6 óra alatt tölthető fel az akkucsomag, de a megvásárolható, nagyobb teljesítményű töltővel 2,4 órára redukálható az időigény. A töltés természetesen időzíthető, a hálózatra kötött autó állóhelyzeti hűtést és fűtést kínál.
A Panamera Turbo S E-Hybrid nyolcfokozatú, dupla kuplugos váltót és légrugózást kapott, alapáras a kerámia kompozit fékrendszer, az adaptív futómű-szabályozás, míg a hátsókerék-kormányzás a kezdetektől kínált, 150 mm-rel nyújtott tengelytávú Executive kivitel kiváltsága.
Utóbbi egy komoly mérföldkövet közelített meg: induló ára hajszállal marad csupán el a 200 ezer eurótól. Az árkülönbség a Turbo és a Turbo S E-Hybrid között mintegy 30 ezer euró.
Ami a legerősebb közúti Porsche címet illeti, azt korábban is egy hibrid: a 918 Spyder tartotta. A 887 lóerős, akár 1280 Nm nyomatékú szörny (2,6 mp gyorsulás, 345 km/óra végsebesség, 3,1 l/100 km átlagfogyasztás) gyártása másfél éve, 2015 nyarán véget ért.