Míg az F1-ben a kilencvenes-kétezres években a sereghajtók autói is teli voltak matricázva a különböző szponzorok logóival, ma már az olyan nagycsapatok járgányai is feltűnően üresek, mint például a McLaren.

A már bemutatott Sauberen és Force Indián is szinte nagyítóval kell keresni az igazi hirdetők matricáit, az utóbbi csapat tulajdonos-főnöke, Vijay Mallya pedig azt is sejti, miért, pontosabban ki miatt van ez.

„Ha a Forma-1 főnöke nyilvánosan arról beszél, hogy szar a sportág, akkor mit várhatunk?” – mondta a német Auto, Motor und Sportnak arra utalva, hogy az F1 uraként emlegetett Bernie Ecclestone az elmúlt években számtalanszor szapulta a modern Forma-1-et.

A 86 éves angolt idén januárban végül nyugdíjazta az új tulajdonos, az amerikai Liberty Media, Mallya reméli, hogy ebben a tekintetben is változás jön.

„Melyik szponzor akarna belépni egy olyan üzletbe, amelyik így jellemzi magát?” – folytatta. „Bernie nagyon sok szponzort elriasztott a nyilatkozataival, azokat pedig, akik mégis jöttek, ő maga halászta el. A FOM versenyzett a szponzorokért a csapatokkal. Úgy tűnik, hogy a Liberty Mediának más a megközelítése, majd meglátjuk, mi változik.”