Huszonnyolcadik éve végzi ugyanazon recept szerint egyik legfontosabb felmérését a J.D. Power: arról kérdezi 36 hónapnyi használat után az autók tulajdonosait (idén több mint 35 ezer embert), hogy az elmúlt 12 hónap során (azaz az autó harmadik életévében) hány meghibásodást tapasztaltak.

Az így szerzett adatokat 177 hibakategória szerint besorolva, és a 100 járműre eső összes meghibásodást összegezve kapjuk meg a jármű-megbízhatósági (angol rövidítéssel VDS) tanulmányt, amelyen néhány borítékolható eredmény mellett pár meglepetés is született.

Rögtön az elején szögezzük le: ez a tanulmány észak-amerikai piacra készült, javarészt helyben gyártott modelleket érint, az alább felsorolt típusok egy része egyáltalán nem kapható Európában, és amelyik igen, az sem ebben a konfigurációban.

Most, hogy ezzel megvolnánk, jöhetnek az eredmények.

2014 jó évjáratnak számít: miközben az amerikai autópiac egészén átlagosan 156 meghibásodás jut 100 autóra, itt csupán 134. Az ok a J.D. Power szerint a tudatosabb vásárlói hozzáállás, ami miatt a gyártók kénytelenek felkötni a nadrágot, hiszen a slendrián minőséget egyre kevésbé tolerálja a piac.

A legkiválóbban teljesítő márkák nem tömegpiaci igényeket szolgálnak ki: a Lexus és a Porsche egyaránt 110 hiba / 100 jármű eredményt értek el. A Lexus ezzel hatodszor végez a dobogó tetején.

A harmadik helyen a tavaly még negyedik Toyota végzett (123), mögötte a Buick (126) és a Mercedes-Benz (131).

A legtöbbet a hatodik helyezett Hyundai (133) fejlődött, hiszen tavaly a 19. helyen volt a koreai márka, 158 ponttal. A Hyundai 25 pontos javulását közelíti a Dodge és a Ford (21 pontnyi előrelépés) és a Land Rover (20 pont előny).

A Toyota csoport járművei 18 kategóriából 10-ben tudtak nyerni, ilyen sikert soha senki nem ért még el a felmérés történetében. A japánok tudhatják magukénak egyébként 2014 legeslegmegbízhatóbb autóját: a Toyota Camryt (100 ponttal).

A General Motors négy szegmensben győzött, a fennmaradó négy kategória a Mercedes, a Ford, a Honda és a Volkswagen között oszlott meg.

1-Teljes képernyő rögzítése 2017.02.27. 123915

2-Teljes képernyő rögzítése 2017.02.27. 123930

Változatlanul a gyártók által legfontosabbnak kikiáltott multimédiás infotainment rendszerekkel akad a legtöbb gond; ciki, hogy ezekkel reklámozzák autóikat, amelyek aztán ezen véreznek el. A Bluetooth és a hangfelismerés különösen sok fejfájást okoz a vevőknek.