Ez abban az esetben történik meg, ha az ügyben érintett csapatok nem tudják bizonyítani, hogy a rendszer kifejlesztésének elsődleges célja nem az aerodinamikai teljesítmény növelése volt.
Az ügy a Ferrari tavalyi levelével indult, az olaszok arra voltak kíváncsiak, hogy a Mercedes és a Red Bull által eddig büntetlenül használt futóművek valóban megfelelnek-e a szabályoknak. Az FIA érezhetően nehezen reagált az ügyre, hetek óta ez volt az első komolyabb állásfoglalás.
Korábban többen is úgy fogalmaztak, be kéne fejezni ezt az egész cirkuszt, és újra engedélyezni kellene az állítható futóműveket, úgyis bevett technológiának számít már az utcai autóknál.
Az FIA friss állásfoglalása szabálytalannak tekinti azokat a megoldásokat, amelyek
– befolyásolják, hogyan reagál a karosszéria a kigyorsításokra,
– önszintezéssel szabályozzák a hasmagasságot,
– a tárolt energia késleltetett felhasználásával nem véletlenszerű asszimetriát alakítanak ki a kerekekre jutó terhelés eloszlásában.
A szövetség abban bízik, hogy ezzel az állásfoglalással világossá vált a csapatok számára, mit kell – esetleg – megváltoztatniuk a rendszereiken.