A látszat csalóka: bár a DS 7 Crossback első pillantásra akár felső kategóriás szabadidőjármű is lehetne, valójában a kompakt SUV-k között igyekszik megvetni a lábát: 457 cm hosszú, 162 cm magas, szélessége egy centiméter híján 1,90 méter, csomagtere 555 liter.
Nem véletlenül tűnik nagyobbnak a valósnál, hiszen hatalmas hűtőmaszkkal, rengeteg krómmal és LED-es fényforrásokkal követel magának tiszteletet. Az aktív reflektor fényforrása 180 fokot tud fordulni, amit nem csak kanyarkövetésre használnak: aktiválásukkor a semmiből forognak elő, mint a hetvenes évek amerikai autóin. Hátul lézergravírozott lemezekre vetül a LED-ek fénye, ami a gyár megfogalmazása szerint ’hipnotikus hatású’, térbeli megvilágítást eredményez.
Meglepetésből a beltérben is akad bőven: egyrészt két darab 12 colos monitor vár a műszerfalon, az egyik a műszeregységet helyettesíti, a másik a multimédiás és navigációs funkciókat szolgálja ki. Másrészt a középkonzol tetején mechanikus óra trónol, amely szintén 180 fokos fordulattal tűnik elő rejtekéből, amikor beindítjuk az autót.
És ha már az órák szóba kerültek: a bőrkárpitok és a műszerlapok megmunkálásánál egyaránt az óra- és óraszíj-gyártás legfinomabb trükkjeit alkalmazták. A nemes anyagokat egyébként is szerették a DS 7 Crossback tervezői, a teljes műszerfal bőrbe öltöztethető, a központi kezelőszerv pedig kristályüvegből is rendelhető.
A hajtáslánc egy 300 lóerős konnektoros hibrid: a 225 lóerős benzinmotorhoz két darab villanymotor csatlakozik – az egyiket a nyolcfokozatú automata váltóval építették egybe, a másik pedig a hátsó kerekeket hajtja. Az akkumulátorok a padló alatt kaptak helyet, egy feltöltéssel 60 kilométert tehetünk meg elektromos üzemben.
A későbbiekben további öt hajtáslánc is rendelkezésre áll majd: három benzines (130, 180 és 225 LE), valamint két dízel (130 és 180 LE). A kisebbik benzines kizárólag hatfokozatú kézi váltóval kérhető, a kis dízel kézi vagy automata váltóval is elvihető, az összes többi motorhoz kizárólag nyolcfokozatú automata társulhat.
Autonóm technológiákban sincs hiány: dugókövető tempomat, sávban tartó funkció, parkolórobot és vezetőfelügyelet szerepel a palettán, a sofőr dolgát éjjellátó berendezés könnyíti meg, a LED-es fényszórók hatféle pászmaformával alkalmazkodnak az adott menet- és útviszonyokhoz.
A felfüggesztés adaptív, méghozzá megelőző rendszerű: kamera figyeli az útegyenetlenségeket, és ad parancsot (számos egyéb érzékelővel egyetemben) a lengéscsillapítóknak a programváltásra.
A 14 hangszórós csúcs-audiorendszert a Focal szállítja.
Az autóból egyedi kivitelű bevezetési kiadás készül; a DS 7 Crossback La Première kizárólag idén rendelhető (március 7-től szilveszterig), és csak a két legerősebb benzin-, illetve dízelmotorral gyártják.